Είναι πράγματι αρκετές οι υπερβολές, οι ανακρίβειες και οι γενικεύσεις που έχουν αναρτηθεί στο παρόν θέμα. Για να μην πλατιάζω και για να επανέλθουμε στο θέμα μας:
Φίλτρο panel: OK, βελτίωση <4%
Φιλτροχοάνη: OK, βελτίωση <5%
SRI: OK, ίδια βελτίωση με φιλτροχοάνη, πιθανότητα heat soak, υψηλά ΙΑΤ
CAI: OK, ίδια βελτίωση με φιλτροχοάνη, διατήρηση ΙΑΤ σε επίπεδα εξωτερικής θερμοκρασίας
RamAir: *ίσως* θέλει έλεγχο στο AFR σε υψηλές ταχύτητες, καλύτερη βελτίωση, απαιτεί σωστό έλεγχο, σχεδίαση, υλοποίηση.
Τα ποσοστά βελτίωσης απορρέουν από την αυξημένη ροή και μικρότερη πτώση πίεσης των aftermarket φίλτρων, που ταυτόχρονα σημαίνουν και μειωμένη ικανότητα φιλτραρίσματος. Το ποσοστό βελτίωσης ενός σωστού ramair μπορεί να φτάσει και να ξεπεράσει το 10% σε υψηλές ταχύτητες, από την στιγμή που δουλεύει σωστά και δημιουργεί υπερπίεση λόγω velocity stack και ταχύτητας εισερχόμενου αέρα. Γι'αυτό και ένα σωστό ramair *ίσως* απαιτεί έλεγχο AFR, καθώς είναι και το μοναδικό που μπορεί να "χτυπήσει" σε περιορισμούς του stock MAF/MAP και των χαρτών της ECU. Καθώς όμως ένα σωστό ramair είναι κυρίως θέμα σχεδίασης, αν το όχημα δεν το έχει από τον κατασκευαστή, είναι μετρημένα στα δάχτυλα των χεριών τα οχήματα που δέχονται σωστό ramair εκ των υστέρων.
Φίλτρο panel: OK, βελτίωση <4%
Φιλτροχοάνη: OK, βελτίωση <5%
SRI: OK, ίδια βελτίωση με φιλτροχοάνη, πιθανότητα heat soak, υψηλά ΙΑΤ
CAI: OK, ίδια βελτίωση με φιλτροχοάνη, διατήρηση ΙΑΤ σε επίπεδα εξωτερικής θερμοκρασίας
RamAir: *ίσως* θέλει έλεγχο στο AFR σε υψηλές ταχύτητες, καλύτερη βελτίωση, απαιτεί σωστό έλεγχο, σχεδίαση, υλοποίηση.
Τα ποσοστά βελτίωσης απορρέουν από την αυξημένη ροή και μικρότερη πτώση πίεσης των aftermarket φίλτρων, που ταυτόχρονα σημαίνουν και μειωμένη ικανότητα φιλτραρίσματος. Το ποσοστό βελτίωσης ενός σωστού ramair μπορεί να φτάσει και να ξεπεράσει το 10% σε υψηλές ταχύτητες, από την στιγμή που δουλεύει σωστά και δημιουργεί υπερπίεση λόγω velocity stack και ταχύτητας εισερχόμενου αέρα. Γι'αυτό και ένα σωστό ramair *ίσως* απαιτεί έλεγχο AFR, καθώς είναι και το μοναδικό που μπορεί να "χτυπήσει" σε περιορισμούς του stock MAF/MAP και των χαρτών της ECU. Καθώς όμως ένα σωστό ramair είναι κυρίως θέμα σχεδίασης, αν το όχημα δεν το έχει από τον κατασκευαστή, είναι μετρημένα στα δάχτυλα των χεριών τα οχήματα που δέχονται σωστό ramair εκ των υστέρων.