Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

Lucifer

Original poster
Hero Member
May 14, 2010
3,282
1
0
θα δείξει...
Από τον εντοπισμό του κινδύνου έως την αποφυγή του

Ο όρος "φρενάρισμα" περιλαμβάνει 3 βασικά στάδια, τα οποία και ορίζουν την απόσταση που θα διανύσει το αυτοκίνητο. Πρώτα σχετίζεται με την αντίδραση του οδηγού που θέλει να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο, δηλαδή τη στιγμή που εκείνος αντιλαμβάνεται τον κίνδυνο και βάζει το πόδι του στο πεντάλ του φρένου. Η αντίδραση ως σταθερά διαρκεί 1 δλ., που ωστόσο είναι πολύ σημαντικό, αν αναλογιστούμε ότι το αυτοκίνητο διανύει απόσταση ίση με τον πολλαπλασιασμό του δεκαδικού αυτής, με το 3. Aν, δηλαδή, το αυτοκίνητο κινείται με 50 χλμ./ώρα, τότε σε αυτό το δευτερόλεπτο καλύπτει απόσταση της τάξης των 15 μέτρων. Η αμέσως επόμενη ενέργεια του οδηγού είναι η πέδηση, η πίεση, δηλαδή, του πεντάλ του φρένου μέχρι να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο, με την απόσταση εδώ να μην είναι σταθερά. Η ακινητοποίηση είναι το τελευταίο στάδιο της διαδικασίας, το οποίο είναι το άθροισμα της αντίδρασης και της πέδησης και άρα μη σταθερό.


Τα βασικότερα στοιχεία του συστήματος πέδησης
1. Δίσκοι (αεριζόμενοι εδώ)
2. Δαγκάνες
3. Ηλεκτρονική κεντρική μονάδα ABS
4. Σωληνάκια συστήματος
5.Δοχείο υγρών φρένων υδραυλικού συστήματος
6. Αντλία πίεσης


Ξέρετε ότι:

• Τα πρώτα μηχανικά συστήματα ABS κατασκευάστηκαν για τα αεροπλάνα, με την Bosch να διαθέτει αντίστοιχο σύστημα για αυτοκίνητα από το 1936. • Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που εφοδιάστηκε με ηλεκτρονικό σύστημα ABS ΙΙ (όπως αυτό που γνωρίζουμε οι περισσότεροι) ήταν η Mercedes S-Class W116 του 1978, με δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. • Το σύστημα ABS αυξάνει στο διπλάσιο την απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου σε χιόνι ή πάγο. • Τα δισκόφρενα είναι δημιούργημα της γνωστής -για τις πρωτοτυπίες της- εταιρείας ελαστικών Dunlop και κατασκευάστηκε το 1953 για τις ανάγκες της αγωνιστικής Jaguar C Type. Δύο χρόνια αργότερα, με υδραυλικά δισκόφρενα στους εμπρός τροχούς εφοδιαζόταν ο δημοφιλής βάτραχος της Citroen (DS), διευρύνοντας τον καινοτόμο χαρακτήρα του. • Οι δαγκάνες των δίσκων διαθέτουν από ένα έως και δώδεκα υδραυλικά έμβολα. • Τα 1ου τύπου ταμπούρα είναι έμπνευση του ιδρυτή της Renault (Louis Renault) από το 1902, ωστόσο μια απλοποιημένη έκδοση αυτών δημιούργησε η Maybach ένα χρόνο αργότερα. • Tα ταμπούρα στους μπροστινούς τροχούς ξεκίνησαν να "αφανίζονται" τη δεκαετία του ´60, ενώ από το ´70 και ύστερα έδωσαν ολοκληρωτικά τη θέση τους στους απλούς δίσκους. • Το 90% των δισκόφρενων και ταμπούρων σήμερα κατασκευάζεται στην Κίνα. • Το πρώτο αυτοκίνητο με υδραυλική υποβοήθηση πέδησης παρουσιάστηκε το 1921 αλλά δε γνώρισε επιτυχία, αφού χρησιμοποιούσε νερό -το οποίο δεν έχει καλή συμπεριφορά τόσο στις αυξημένες θερμοκρασίες, όσο και στην πίεση. Έτσι αντικαταστάθηκε και καθιερώθηκε αργότερα το υγρό φρένων.

Παράγοντες που επηρεάζουν την πέδηση
Όσο μεγαλύτερη είναι η επιφάνεια του ελαστικού στο δρόμο (πέλμα), τόσο καλύτερη θα είναι και η επίδοση φρεναρίσματος.
Η απόσταση ακινητοποίησης καθορίζεται σε μεγάλο ποσοστό τόσο από το ίδιο το αυτοκίνητο, όσο και από τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος πέδησης, δηλαδή το βάρος στην πρώτη και τον τύπο των φρένων που χρησιμοποιούνται (δίσκοι ή αεριζόμενοι δίσκοι, ταμπούρα πίσω κ.λπ.) στη δεύτερη περίπτωση. Ακολούθως, η ποιότητα, το είδος, οι διαστάσεις, η πίεση αέρα και η κατάσταση της ανάρτησης και των ελαστικών και των ζαντών, καθώς και η κατάσταση του οδοστρώματος έχουν σημαντικό μερίδιο ευθύνης, ενώ οι εξωτερικές συνθήκες περιβάλλοντος (βροχή, ζέστη, κρύο, πάγος) συνθέτουν με τη σειρά τους τους παράγοντες που επηρεάζουν τα μέτρα ακινητοποίησης.


Όσο μεγαλύτερη είναι η επιφάνεια του ελαστικού στο δρόμο (πέλμα), τόσο καλύτερη θα είναι και η επίδοση φρεναρίσματος.

Mεγάλο ρόλο στην επίτευξη καλού φρεναρίσματος παίζει η διάμετρος των δίσκων και ο τύπος των φρένων.
Τελευταίος -αλλά και εκείνος σημαντικός- είναι ο ανθρώπινος παράγοντας, αφού ο χρόνος αντίδρασης διαφέρει ανάλογα την κατάσταση του οδηγού (νηφάλιος, μεθυσμένος, εκνευρισμένος, κ.λ.π)

Περί φρένων

Το σύστημα πέδησης που χρησιμοποιείται για την επιβράδυνση ή ακινητοποίηση του αυτοκινήτου έχει ως αρχή λειτουργίας του την τριβή.
Η δύναμη της τριβής αυξομειώνεται ανάλογα με την πίεση που ασκεί ο οδηγός στο πεντάλ του φρένου. Τα φρένα στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι υδραυλικά και βασίζουν τη λειτουργία τους στο υγρό που μεταφέρεται μέσα στο κύκλωμα (μαρκούτσια, αντλία), αυξάνοντας την πίεση που ασκεί ο οδηγός στο πεντάλ από 3 έως 5 φορές, ώστε να πιέζει τα έμβολα (στις δαγκάνες των δίσκων ή στις σιαγόνες στα ταμπούρα).


Mεγάλο ρόλο στην επίτευξη καλού φρεναρίσματος παίζει η διάμετρος των δίσκων και ο τύπος των φρένων.

Το σωστό φρενάρισμα
Η διαδικασία σωστού φρεναρίσματος πανικού απαιτεί την πλήρη πίεση του μεσαίου πεντάλ με σταθερή μεγάλη δύναμη. Το χαρακτηριστικό "κλώτσημα" του πεντάλ, που οφείλεται στη λειτουργία του ABS, δεν πρέπει να ανησυχεί τον οδηγό, ο οποίος πρέπει να συνεχίζει να το πιέζει με δύναμη, μέχρις ότου ακινητοποιηθεί.

AΒS (Anti Lock Braking System)

Όπως υποδηλώνει και η ονομασία του, το ABS επενεργεί έτσι ώστε να μην μπλοκάρουν οι τροχοί. Το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS) προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει παράλληλα με την πέδηση και διαδικασία αλλαγής πορείας. Αν και το ABS δε σώζει πάντα την κατάσταση και ο οδηγός δεν πρέπει να επαφίεται σε εκείνο, είναι σίγουρο ότι αν στόχος μας είναι να αποφύγουμε (αν αυτό είναι δυνατόν) το εμπόδιο, αναμφισβήτητα έχουμε πολύ περισσότερες πιθανότητες να το επιτύχουμε.

EBD (Electronic Brake Distribution)

Ο ηλεκτρονικός κατανεμητής πέδησης ελέγχεται από μια μονάδα, η οποία με την πίεση του πεντάλ του φρένου δέχεται πληροφορίες για την τάση των τροχών. Εκείνος επενεργεί μέσω του διπλού διαγώνιου συστήματος (double diagonial circuit) πέδησης ανεξάρτητα σε έναν τροχό, ρυθμίζοντας την πίεση φρεναρίσματος που εκείνος δέχεται. Μέσω του EBD λοιπόν, εξασφαλίζουμε ομαλή αντίδραση του αμαξώματος κατά το φρενάρισμα.

Πώς γίνονται οι μετρήσεις φρένων

Η μέτρηση των φρένων γίνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες για όλα τα αυτοκίνητα (στεγνό οδόστρωμα, γεμάτο ντεπόζιτο, πιέσεις ελαστικών, σύμφωνα με εκείνες που ορίζει ο κατασκευαστής, όχι υψηλές θερμοκρασίες και ένταση αέρα μικρότερη των 4 μποφόρ) και επαναλαμβάνεται τέσσερις φορές, ούτως ώστε να εξακριβωθεί το ποσοστό της μείωσης της απόδοσης του συστήματος πέδησης από τη θερμότητα που αναπτύσσεται. Ο οδηγός, λαμβάνοντας πληροφορίες για την ταχύτητα του οχήματος από τα όργανα ακριβείας που έχει ενσωματώσει, απεμπλέκει τη σχέση στο κιβώτιο, με το αυτοκίνητο να κινείται με 120 χλμ./ώρα, ενώ πιέζει με εξαιρετικά μεγάλη δύναμη το μεσαίο πεντάλ στα 109 χλμ./ώρα. Το όργανο μέτρησης καταγράφει τη διανυθείσα απόσταση ανά 10 χλμ., μέχρι το αυτοκίνητο να ακινητοποιηθεί πλήρως.



www.autotriti.gr
 

Nos7

Administrator
Moderator
Elite Member
MK7
May 9, 2010
8,942
27
48
39
ΠΕΙΡΑΙΑΣ CITY-ΓΑΛΑΤΣΙ
www.fiestamaniacs.gr
Μοντέλο
MK7
    • Administrator
    • Moderator
  • #3

kostg

Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
20
www.fiestamaniacs.gr
2045 στερλίνες + ΦΠΑ = 2400 στερλίνες, δηλαδή 2750 ευρώ + τοποθέτηση. Πολλά δε μαζεύονται;
 

scorpion

Staff member
Elite Member
Vip Team
Ιδρυτής (θα σέβεστε :P)
May 9, 2010
13,982
8
23
38
Πειραιάς
www.fiestamaniacs.gr
1- πολλα τα λεφτα,πιο φθηνα θα ερθουν να τα παρεις απο εδω αλλα σε 300 διαμετρο
2- δεν εχεις τοσα πολλα αλογα για να δωσεις τοσα λεφτα....
την προταση μου την ξεριες μιχαλη...κατσε να παρω αυριο ενα τηλεφωνο.....
 

akridas07

Pro Member
Jul 21, 2010
343
0
0
40
Υπάρχει και η GALFER εξίσου καλή με τη BREMBO αλλά πιο οικονομική.
http://www.galfer.gr/index.htm
Δεν θέλω να φανώ αγενής αλλά 4πίστονες δαγκάνες σε Fiesta; Υπερβολή δεν είναι;
 

scorpion

Staff member
Elite Member
Vip Team
Ιδρυτής (θα σέβεστε :P)
May 9, 2010
13,982
8
23
38
Πειραιάς
www.fiestamaniacs.gr
akridas07 said:
Υπάρχει και η GALFER εξίσου καλή με τη BREMBO αλλά πιο οικονομική.
http://www.galfer.gr/index.htm
Δεν θέλω να φανώ αγενής αλλά 4πίστονες δαγκάνες σε Fiesta; Υπερβολή δεν είναι;

εξαρταται πως το βλεπει ο καθενας το θεμα αυτο
 

akridas07

Pro Member
Jul 21, 2010
343
0
0
40
scorpion said:
εξαρταται πως το βλεπει ο καθενας το θεμα αυτο

Της υπερβολής ή της 4τραπίστονης;
 

Japanese-Teo

Member
Jun 24, 2010
108
0
0
37
Κάπου Νότια . . .
Εγω ειχα ρωτησει περυσι τον Νοεμβρη περιπου για galfer και δεν εφερνε καποιο σετ για το MK7.

Τοτε δεν το ειχα μαθει καλα το αυτοκινητο και τα ταμπουρα μου φαινονταν καπως. Διαπιστωσα την πορεια οτι εχει πολυ καλα φρενα το fiesta...σιγουρα ομως μεγαλυτεροι δισκοι με ενα 2πιστονη δαγκανα θα ηταν οτι πρεπει χωρις αναγκαστικα να αλλαχθουν τα πισω φρενα.
 

Nos7

Administrator
Moderator
Elite Member
MK7
May 9, 2010
8,942
27
48
39
ΠΕΙΡΑΙΑΣ CITY-ΓΑΛΑΤΣΙ
www.fiestamaniacs.gr
Μοντέλο
MK7
Τεο πιστευω οτι αμα βαλεις μπροστα μεγαλυτερους δισκους και 2πιστονη δαγκανα και πισω εισαι με ταμπουρα θα εχεις προβλημα.....πολυ δυνατο φρενο μπροστα και λιγο πισω....αποτελεσμα με ενα καλο φρεναρισμα αμα το χρειαστεις θα γλιστραει το μπροστινο μερος με αποτελεσμα να μπει το ABS και να γλιστραει ολο το αμαξι εφοσον μπροστα θα πηγαινεις με ΑΒS και πισω το ταμπουρο δεν θα μπορει να σε υποστιριξει με τοσο δυνατο φρενο μπροστα!!!!!!!
Γνωμη μου ειναι αυτη....εαν ειμαι καπου λαθος θα χαρω να με διορθωσετε!!!!
 
nos7 said:
Τεο πιστευω οτι αμα βάλεις μπροστά μεγαλύτερους δίσκους και 2πιστονη δαγκάνα και πίσω είσαι με ταμπουρά θα έχεις πρόβλημα.....πολύ δυνατό φρένο μπροστά και λίγο πίσω....αποτέλεσμα με ένα καλό φρενάρισμα αμα το χρειαστείς θα γλιστράει το μπροστινό μέρος με αποτέλεσμα να μπει το ABS και να γλιστράει όλο το αμάξι εφόσον μπροστά θα πηγαίνεις με ΑΒS και πίσω το ταμπούρo δεν θα μπορεί να σε υποστηρίξει με τόσο δυνατό φρένο μπροστά!!!!!!!
Γνώμη μου είναι αυτή....εάν είμαι κάπου λάθος θα χαρώ να με διορθώσετε!!!!

Μπορώ να κάνω πιστευω μια παράθεση στο πόστ σου Μιχάλη κ να πω πως η απόδοση που έχει το ταμπούρο είναι ικανοποιητική στο φιεστακι αρκεί να είναι σωστά ρυθμισμένο κ να μην είναι καμένες οι σιαγώνες από τα χειρόφρενα αφού αν βγάλεις το Abs θα δεις οτι είναι ικανά τα πίσω φρένα να μπλοκάρουν τους πίσω τροχούς!!!

Για χρήση δρόμου μπορείς άνετα να συμβιβαστείς με έναν καλό δίσκο κ ένα σωστό τακάκι για να έχεις καλύτερη απόδοση!

Από την στιγμή που μπεις στην διαδικασία να βάλεις μεγαλύτερα φρένα έχεις πρόβλημα στο να είναι αποδοτικά στα πρώτα φρεναρίσματα ειδικά μέχρι να ζεσταθούν (με κρύο καιρό πιο έντονο το φαινόμενο) ...έχει μεν καλύτερη απόδοση όταν ζεσταθεί κ μετά σε σημείο που γίνεται πιο προβλέψιμο στο πόση πίεση να ασκήσεις στο πετάλι αλλά έχει κ ένα ελάττωμα! Στην βροχή φέρνει το μπλοκάρισμα γρηγορότερα (αλλά το abs κάνει υπερωρίες κ σώζει την κατάσταση) !
Δεν αξίζει πραγματικά το έξτρα κόστος για δαγκάνες, τακάκια κ δισκοπλακες από την στιγμή που η ιπποδύναμη παραμένει στα ίδια επίπεδα!
Δεν παίζει κανέναν ρόλο αν δεν βελτιωθούν τα πίσω φρένα γιατί δεν υπάρχει βάρος σχεδόν καθόλου πίσω σε ένα δυνατό φρενάρισμα όταν η πρόσφυση είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα. Ένα δυνατό φρένο στον πίσω άξονα το μόνο που θα κάνει είναι να βοηθάει το αμάξι να ξεκολλάει άλλοτε με παιχνιδιάρικο τρόπο για όσους δεν έχουν πρόβλημα κ άλλοτε με δυσάρεστες συνέπειες για όσους ξαφνιαστούν!!
 

Nos7

Administrator
Moderator
Elite Member
MK7
May 9, 2010
8,942
27
48
39
ΠΕΙΡΑΙΑΣ CITY-ΓΑΛΑΤΣΙ
www.fiestamaniacs.gr
Μοντέλο
MK7
Στελιο για αρχη σε ευχαριστω για τις γνωσεις που μοιραζεσαι μαζι μας...

στο θεμα!!!
για τα ταμπουρα πισω εχω να πω οτι ναι μεν στο φρεναρισμα εχουν την ταση να θελουν να ξεκολησουν τον πισω αξονα (με πολλα χλμ. και αποτομο φρεναρισμα) αλλα απο την αλλη το χειροφρενο δεν θελει με τιποτα να συνεργαστει μαζι μου σε ''παιχνιδια''
αυτο ειναι το πρωτο σκελος το οποιο ψαχνω για φρενα... το δευτερο και σημαντικοτερο ειναι η εμφανιση μαζι με ενα λιγο πιο σωστο φρεναρισμα απο το ηδη υπαρχον!!!
 

ChrisFrou

Pro Member
May 10, 2010
674
1
0
13
Αγ.Δημητριος (Αθηνα)
οταν ειχα ταμπουρα και εκανα χειροφρενο ηταν απιστευτο παρα πολυ ελαφρυς κολος με αποτελεσμα να ξεκολαει για πλακα και να δινει ρεστα !! τωρα με τους δισκους δεν κανει :p
 

kostg

Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
20
www.fiestamaniacs.gr
Συμφωνώ με τον Chris, το χειρόφρενο με τα δισκόφρενα δεν "πιάνει" τόσο καλά όσο με τα ταμπούρα... Και δεν είναι θέμα σφιξίματος, αλλά μάλλον θέμα κατασκευής και λειτουργίας των πίσω δισκόφρενων.
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread