Κεραυνός said:
Και κατά πόσο αυτό δύναται να αυξήσει την απόδοση; Πόσο το φίλτρο μόνο και πόσο με αυτή την ιδιοκατασκευή;
ολα τα καλά φίλτρα της αγοράς έχουν την ιδια σχεδίαση: Μια διαταξη ram-air για να φέρνει κρύο αέρα σε μια χοάνη που βρίσκεται σε κλειστό κουτί. Με αυτο που σου λεω μετατρέπεις το ram-air της μάνας του σε μεγαλύτερο, απλα διευρύνωντας τη σωλήνα τροφοδότησης του φίλτρου με κρύο αέρα. Ουσιαστικά παίρνεις το μέγιστο της απόδσης που μπορεις να παρεις απο μια διάταξη φίλτρου, μιας και το μοτερ ουτως η άλλως έχει ανάγκη συγκεκριμένο αέρα τον οποίο δε γίνεται να αυξησεις ότι και διάταξη φίλτρου έχεις. Απλά παρέχεις τη μέγιστη "ευκολία" στον κρύο αέρα και απο κει και περα αναλαμβάνει ο κινητήρας.
Αυτη τη μέγιστη "ευκολία" στον αέρα την έχεις και μεμια πανάκριβη διάταξη, αλλα και με μια πάμφθηνη όπως αυτη που περιγράφω, αρκει να ακολουθηθεί η ίδια αρχή λειτουργίας: Μέγιστη παροχή κρύου αέρα στο εργοστασιακό φιλτροκούτι (μέσω αυξησης της διατομής παροχής αέρα) και καλό φιλτρο γάζας που συντηρείται- λιπαίνεται τακτικά.
Τυχον διορθωσεις θα γίνουν μετά με την επαναχαρτογράφηση (chiptuning), αν και στις περισσότερες περιπτώσεις και για τετοιες μικρές μετατροπες (εξατμίσεις-μετατροπες στα φίλτρα) οι συγχρονοι εργοστασιακοί εγκέφαλοι θα ρυθμίσουν αρκετα καλά και τις νεες ανάγκες σε καυσιμο
Για το ποσο θα αυξήσει την απόδοση εξαρτάται απο το πόσο καλή ή κακή είναι η παροχή του άερα στο εργοστασιακό φίλτρο αλλα και πόσο μπορει ο εγκέφαλος να διαχειριστεί τη μετατροπή. Σε ορισμένα αμάξια που έχουν πολύ φιμωμένα φίλτρα και ο εγκέφαλος αναπροσαρμόζει το κάυσιμο καλά, μπορεις να δεις ακόμα και +7% σε ιπποδύναμη, ενω σε άλλα που ο εγκέφαλος δε μπορει να διαχειριστεί τον παραπάνω αέρα μπορει να μη δεις και τιποτα. Στα περισσότερα όμως μπορεις να δεις +3-4% παραπάνω.
Αξίζει για αυτο το 3-4% να δώσεις 200 ευρω για μια διαταξη φίλτρου after market? Μαλλον όχι θα έλεγα.
Τότε όλοι αυτοί που πουλάνε γιατι το πουλάνε?
Αυτο είναι (κυρίως) το εμπόριο. Στηρίζεται κυρίως στο να σε πείσει οτι έχεις κάτι ανάγκη, χωρις να ξέρει καλά-καλά ο ίδιος που το πολάει αν το χρειάζεσαι ή όχι. Είναι δηλαδή τις περισσότερες φορές μια διαδικασία εξαπατησης, που στηρίζεται στην άγνοια του καταναλωτή.
Στην εξαπάτηση αυτη συμπεριλαμβάνεται και η υπεραξία που δίνεται σ΄ενα προϊον που και πάλι στηρίζεται στην άγνοια του καταναλωτή (άγνοια έρευνας αγοράς)