ότι και ζημιά να βγάλει στο μείγμα, συνηθως το βγάζει σαν "καταλύτης" επομένως δεν είναι σίγουρο οτι είναι καταλύτης ή λάμδα.
Ο έλεγχος του καταλύτη για βούλωμα γίνεται βγάζοντας τον πρώτο λάμδα και βαζοντας ένα όργανο ειδικό για να μετράει την πίεση των καυσαερίων. Αν δείξει πάνω απο 1.5 μπαρ είναι σημάδι οτι έχει βουλώσει ο καταλύτης. Αν έχεις κάτω απο 200.000 χλμ είναι σχεδόν αδύνατον να χει βουλώσει ο καταλύτης της μάνας του εκτός αν χάνεις καντάρια λάδια απο τα πιστόνια και βρωμάει συνέχεια λαδίλα στα καυσάερια.
Το πιο πιθανό είναι να υπάρχει κάποιο άλλο σφάλμα για το οποίο πρέπει να γίνει προσεκτικός ηλεκτρονικός διαγνωστικός έλεγχος ακομα και με real time data logging (συλλογή δεδμένων απο αισθητήρες λαμδα σε πραγματικό χρόνο οδήγησης) ωστε να διαπστωθεί το πρόβλημα, να γίνουν δοκιμες τυχον βλαμμένων ανταλλακτικών απο αποθέματα και αφού καταλήξουμε σε κάτι σίγουρα τότε να το αλλάξουμε με το λιγότερο δυνατό κόστος. Σχετικά πιθανό είνα να έχει πρόβλημα ο 2ος λάμδα, εφόσον όμως έχει πιστοποιηθεί οτι όλα τα άλλα δουλεύυουν καλά (1ος λάμδα, μαπ, ρέυματα μπουζί, μπέκ, κλπ).
Πρακτικές όπως "τα αλλάζουμε όλα μεχρι να δούμε τι φταίει και πληρώνει όλες τις αλλαγές ο πελάτης", θα πρέπει να αποφεύγονται, αν και στην Ελλάδα αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων.
Γι' αυτο όπως έχω πει πάρα πολλές φορές και επειδή δεν έχουμε όλοι το διαθέσιμο χρόνο να γίνουμε μηχανικοί, το πιο σημαντικό είναι να βρούμε σοβαρό μάστορα, όχι "τον κολητό της φίλης της κουμπάρας που είναι τζιμάνι" και αυτό γίνεται με σοβαρή έρευνα αγοράς στο διαδίκτυο που ΑΠΑΙΤΕΙ ΧΡΟΝΟ, αλλά και επι τόπου "αυτοψία" και μαρτυρίες απο άλλους πελάτες ή πρώην πελάτες.