Πιστεύω πάντως ότι η Ford έχει καταλήξει στην συγκεκριμένη προδιαγραφή WSS-M2C948-B, γιατί ήθελε α) Μείωση κατανάλωσης, β) Μείωση επικαθίσεων στις βαλβίδες, γ) Ποιο άμεση λίπανση ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα με το Start-Stop και δ) Επειδή το μοτέρ έχει εξαιρετικά μικρές ανοχές, χρειαζόταν και πιο λεπτό λάδι.
Επίσης κάπου διάβασα ότι ήθελαν να μεγαλώσουν και το διάστημα αλλαγής του λαδιού, και το 5W20 έχοντας λιγότερα πρόσθετα κρατάει τις ιδιότητες του για μεγαλύτερο διάστημα. Υπάρχει και μια έρευνα όπου διαπίστωσαν ότι κάνουν καλύτερο στον κινητήρα η αλλαγές σε μεγαλύτερα διαστήματα: http://papers.sae.org/2006-01-1099/
Η γνώμη μου είναι ότι στα απλά χιλιάρια, μπορεί κάποιος να βάλει και το 5W30 χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα, ούτε με την εγγύηση καθώς αναγράφεται και στο επίσημο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου.
Δεν μπορώ να φανταστώ όμως ότι θα έχει δραματική διαφορά ένα λάδι το οποίο είναι πολύ κοντά με το 5W20. Επίσης, αν έσπαγαν μοτέρ με τέτοια συχνότητα, (8 σε μία μόνο αντιπροσωπεία), και με διαπιστωμένο ότι φταίνε τα λάδια, θα είχε ήδη γίνει θέμα στην Ford πιστεύω. Αυτά όλα τα μοτέρ είναι εντός εγγύησης άρα τα χρεώνεται η Ford, και δεν νομίζω να μην το θεωρεί πρόβλημα αυτό.
Επίσης, τις συγκεκριμένες προδιαγραφές τις έχουν πλέον υποστηρίξει και άλλα 5W20 λάδια της αγοράς, τα οποία μπορεί κάποιος να βάλει χωρίς πρόβλημα με την εγγύηση, άρα δεν νομίζω να είναι κόλπο της Ford/Castrol για να σε αναγκάσουν να πάρεις τα συγκεκριμένα λάδια.
Εγώ κρίνοντας από την απόδοση του δικού μου μοτέρ (σε θερμοκρασίες άνω των 40), και λαμβάνοντας υπόψην τα πλεονεκτήματα του λαδιού, θα συνεχίσω να χρησιμοποιώ αποκλειστικά το συγκεκριμένο λάδι πάντως. Μόνο και μόνο οι λιγότερες επικαθίσεις θα ήταν αποκλειστικός λόγος για μένα υπέρ του συγκεκριμένου λαδιού, καθώς βλέπω τα προβλήματα με το άλλο μου αμάξι του group vag.