- Thread starter
- #1
Αλλαγή μπουζί ο κατασκευαστής δίνει στα 60.000 χιλιόμετρα ή στα 3 χρόνια!
Καλό είναι να τα αλλάζουμε κάθε 20.000χιλιόμετρα
Ο τύπος είναι για όλα τα μοντέλα εκτός από το 1.3
Motorcraft (Fomoco) AYFS22CB
Bosh HR 8 MEV
για το 1.3
Motorcraft AYFS 32CJ
Τα εργαλεία που θα χρειαστούν είναι....
2 γάντια μίας χρήσεως
1 στουπί
1 Ταφ κλειδί 10 ή καστάνια μικρή 10
1 κατσαβίδι ίσιο μεσαίο
1 πένσα
1 Μπουζόκλειδο 5/8 (16mm)
1 λαστιχένιος σωλήνας εσωτερικής διαμέτρου 10mm 10-15 εκατοστά μήκος
Για αρχή αφαιρούμε τους τρεις σωλήνες εισαγωγής που βρίσκονται επάνω στον παπά.
...ο πιο μικρός που είναι λίγο κρυμμένος είναι αυτός των αναθυμιάσεων!
Ο μεγάλος σωλήνας που βρίσκεται στα δεξιά με περιστροφή κ τράβηγμα προς τα έξω βγαίνει
Ο άλλος μεγάλος που έχει επάνω του το μεταλλικό κολιέ πρέπει να βγει ξεκουμπώνοντας τον με την βοήθεια κατσαβιδιού.
Με το 10 κλειδί που έχουμε αφαιρούμε τις 2 βίδες του παπά
Βγάζουμε προσεκτικά τις πίπες από τα μπουζί!
...όπως φαίνεται στην φωτογραφία οι πίπες έχουν ίχνη σκουριάς κ υγρασίας που δυστυχώς μετά από ισχυρές βροχές κατά κάποιο τρόπο εισχωρούν κ λιμνάζουν στην επάνω μεριά του καπακιού κ τα μπουζί παραμένουν πλημμυρισμένα στο νερό (!) ...κ σκουριάζουν οι τάπες ασφαλείας του νερού (!)
..για τον λόγο αυτό χρειάστηκε η χρήση πιστολιού με πεπιεσμένο αέρα για να φύγει το νερό πριν βγουν τα μπουζί (!)
Με την καστάνια κ με κλειδί 5/8 ξεβιδώνουμε τα μπουζί.
Κάνουμε χρήση του σωλήνα 10mm που έχουμε για να αφαιρέσουμε τα παλιά μπουζί κ για να τοποθετήσουμε τα καινούργια.
Στην συνέχεια με το χέρι κ μόνο (!) βιδώνουμε τα μπουζί μέχρι να τερματίσει το σπείρωμα!
Στο τέλος με πολύ λίγη δύναμη χρησιμοποιούμε το κλειδί για το τελικό σφίξιμο! 1.5κιλό σφίξιμο δίνει ο κατασκευαστής!
Τοποθετούμε προσεχτικά τις πίπες ,μετά βιδώνουμε τον παπά, βάζουμε τα τρία σωληνάκια που το ένα από αυτά έχει μεταλλικό κολιέ κ τον κουμπώνουμε με την χρήση της πένσας... κ είμαστε έτοιμοι!
Καλό είναι να τα αλλάζουμε κάθε 20.000χιλιόμετρα
Ο τύπος είναι για όλα τα μοντέλα εκτός από το 1.3
Motorcraft (Fomoco) AYFS22CB
Bosh HR 8 MEV
για το 1.3
Motorcraft AYFS 32CJ
Τα εργαλεία που θα χρειαστούν είναι....
2 γάντια μίας χρήσεως
1 στουπί
1 Ταφ κλειδί 10 ή καστάνια μικρή 10
1 κατσαβίδι ίσιο μεσαίο
1 πένσα
1 Μπουζόκλειδο 5/8 (16mm)
1 λαστιχένιος σωλήνας εσωτερικής διαμέτρου 10mm 10-15 εκατοστά μήκος
Για αρχή αφαιρούμε τους τρεις σωλήνες εισαγωγής που βρίσκονται επάνω στον παπά.
...ο πιο μικρός που είναι λίγο κρυμμένος είναι αυτός των αναθυμιάσεων!
Ο μεγάλος σωλήνας που βρίσκεται στα δεξιά με περιστροφή κ τράβηγμα προς τα έξω βγαίνει
Ο άλλος μεγάλος που έχει επάνω του το μεταλλικό κολιέ πρέπει να βγει ξεκουμπώνοντας τον με την βοήθεια κατσαβιδιού.
Με το 10 κλειδί που έχουμε αφαιρούμε τις 2 βίδες του παπά
Βγάζουμε προσεκτικά τις πίπες από τα μπουζί!
...όπως φαίνεται στην φωτογραφία οι πίπες έχουν ίχνη σκουριάς κ υγρασίας που δυστυχώς μετά από ισχυρές βροχές κατά κάποιο τρόπο εισχωρούν κ λιμνάζουν στην επάνω μεριά του καπακιού κ τα μπουζί παραμένουν πλημμυρισμένα στο νερό (!) ...κ σκουριάζουν οι τάπες ασφαλείας του νερού (!)
..για τον λόγο αυτό χρειάστηκε η χρήση πιστολιού με πεπιεσμένο αέρα για να φύγει το νερό πριν βγουν τα μπουζί (!)
Με την καστάνια κ με κλειδί 5/8 ξεβιδώνουμε τα μπουζί.
Κάνουμε χρήση του σωλήνα 10mm που έχουμε για να αφαιρέσουμε τα παλιά μπουζί κ για να τοποθετήσουμε τα καινούργια.
Στην συνέχεια με το χέρι κ μόνο (!) βιδώνουμε τα μπουζί μέχρι να τερματίσει το σπείρωμα!
Στο τέλος με πολύ λίγη δύναμη χρησιμοποιούμε το κλειδί για το τελικό σφίξιμο! 1.5κιλό σφίξιμο δίνει ο κατασκευαστής!
Τοποθετούμε προσεχτικά τις πίπες ,μετά βιδώνουμε τον παπά, βάζουμε τα τρία σωληνάκια που το ένα από αυτά έχει μεταλλικό κολιέ κ τον κουμπώνουμε με την χρήση της πένσας... κ είμαστε έτοιμοι!