Καλησπέρα. Σε απάντηση των παραπάνω έχω να πω τα εξής.
Έχω ένα fiesta του 2014 το 1.6 TDCI. Έχει 109.000χλμ και θέλω να αλλάξω και εγώ τις βαλβολίνες στο σασμάν γιατί όταν είναι κρύο το αμάξι, κυρίως η πρώτη ζορίζει λίγο για να μπει. Άμα ζεσταθεί μπαίνουν όλες λουκούμι. Διάβασα ότι αυτό διορθώνεται με την αλλαγή βαλβολινών και είπα να το δοκιμάσω.
Έχω πάρει το βιβλίο του Haynes και τα κάνω όλα μόνος μου. Στο βιβλίο όντως, όπως ανέφεραν και τα άλλα παιδιά, λέει ότι δεν υπάρχει αλλαγή υγρών, αλλά μόνο συμπλήρωμα! Ξεβιδώνεις την βίδα πάνω και συμπληρώνεις μέχρι να χυθεί. Το σασμάν, σε όλα τα fiesta MK7.5 βενζίνη και diesel, παίρνει 2,3 λίτρα SAE 75w FE GL-4 fully synthetic, προδιαγραφής ford WSD-M2C200-D2, π.χ. Castrol Syntrans FE 75w, λέει στο βιβλίο του Haynes! Ένα θεματάκι είναι το WSD-... διότι εγώ στο ίντερνετ βρίσκω WSS-... Λάθος του Haynes ποιος ξέρει;..
Στο site της Castrol προτείνει μια άλλη Transmax FE 75w αλλά δεν την βρίσκω στο εμπόριο συν ότι και η Syntrans FE 75w είναι ακριβή με 20€ το λίτρο και την έχουν απειροελάχιστοι. Εν τέλη κατέληξα στην Febi 75W (GL-4) που έχει αυτή την προδιαγραφή της ford. Είναι στα 9€ αυτή την στιγμή, και made in Germany! Ιδού και το site:
febi 21829 Λιπαντικό κιβωτίου ταχυτήτων SAE 75W (GL-4) κατάλληλο για Alfa Romeo, Audi, Citroën, DS, FIAT, Ford, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Škoda, Suzuki, Toyota, Volkswagen (VW), Volvo
partsfinder.bilsteingroup.com
Πήρα δύο λίτρα θα προσπαθήσω να βγάλω το παλιό λάδι (βαλβολινη) με μια σύριγγα με λάστιχο και με τον ίδιο τρόπο να βάλω το καινούριο λάδι. Ας ελπίσουμε ότι θα τα καταφέρω. Στο βιβλίο του Haynes που λέει για συμπλήρωμά μόνο σου λέει σαν tip για να ελέγξεις την στάθμη και αν θέλει συμπλήρωμα, να βάλεις την ουρά του άλλεν με την γωνία, μέσα στην τρύπα, και να δεις έτσι που είναι η στάθμη! Το αναφέρω αυτό για όποιον ενδιαφέρεται.
Τέλος θέλω να ρωτήσω τον
K
KARBY αν το εξειδικευμένο συνεργείο στο περιστέρι είναι ο Κακλαμάνος; Γιατί την πρώτη φορά όταν το πήρα ως μεταχειρισμένο, το πήγα εκεί. Τιμές ακριβές αλλά λίγο πιο φτηνές από εξουσιοδοτημένο. Καλά παιδιά, δυο αδέρφια που συνεχίζουν το συνεργείο που ξεκίνησε ο πατέρας τους, με ζήλο. Ο ένας στα ανταλλακτικά και ο άλλος στο service. Οργανωμένο μαγαζί, αλλά στο συνεργείο υπάρχει έλλειψη εμπειρίας! Έχω τα παράπονα μου. Τα έχω ξαναγράψει στο forum. Μετά το σέρβις το πήγα γιατί είχα έναν περίεργο ήχο από την μεριά του κινητήρα σαν χαλασμένο ρουλεμάν. Το λέω στον Δημήτρη εκεί και του λέω ότι με βάση το ίντερνετ είναι ο ιμάντας του δυναμό. Το βλέπω και ρωτάει έναν αλλοδαπό υπάλληλο που έχουν να του πει αυτός τι πιστεύει και σκαλώνω! Ο αλλοδαπός ήταν ο αρχιμάστορας; Μου λέει ο Δημήτρης να σου αλλάξω ένα ιμάντα να δούμε αν θα στρώσει, φτηνοί είναι οι ιμάντες. Εγώ ήξερα ότι συνήθως έχουν 10€ και του λέω ναι χωρίς να το πολυσκεφτώ. Φέρνει το αμάξι μου λέει, καθάρισα και την τροχαλία, βάζουμε μπροστά αλλά ο ήχος παρέμενε ο ίδιος!! Του λέω μα ακούγεται ακόμη. Ρίχνει λίγο σπρέι σιλικόνης και σταματάει το τρίξιμο και μου λέει δες το πως θα πάει και ξαναμιλάμε. Εν τέλη με χρέωσε 40€!!, 15€ για ημάντα και 25€ για εργασία! Και φυσικά ο ήχος υπάρχει μέχρι σήμερα!! Λογικά είναι ο τεντωτήρας και θέλει αλλαγή... Άμα ζεσταθεί το αμάξι δεν ακούγεται και γιαυτό το έχω αφήσει έτσι τόσο καιρό. Αλλά δεν ήταν μόνο αυτό που δεν μου άρεσε και αποφεύγω το συνεργείο αυτό. Είναι ότι τότε πριν μου φέρουν το αμάξι λέω στον Δημήτρη για τον προφυλακτήρα που δεν κούμπωνε σωστά (λεπτομέρειες άλλα ήθελα το αμάξι να είναι άψογο) μου λέει έχει σπάσει το κλιπσάκι, θες να στο αλλάξω; Κι εγώ ο βλάκας δεν ρώτησα πόσο θα πάει γιατί είπα κλιπσάκι είναι σιγά τα αυγά. Αλλά την έφαγα. 70€ πήγε η αλλαγή του "κλισπάκι" και πάλι ο προφυλακτήρας δεν ήρθε τέλεια στην θέση του γιατί κάπου κάποια βάση έχει πάρει λίγο και όλος ο προφυλακτήρας κοιτάει κάπως πιο προς τα κάτω. Το κατάλαβα τώρα που χτύπησα και τον μπροστά και θέλει λίγο διόρθωση η μετόπη.
Για την κουβέντα για τα λάδια δεν θα πω κάτι ιδιαίτερο γιατί θα γράφω κατεβατά. Πάρτε ένα Castrol Magnatec με τις αναλογες προδιαγραφές που θέλει ο κάθε κινητήρας (δεν τις γράφω γιατί υπάρχουν παντού στο ιντερνετ). Απλά υπάρχει το Ford Castrol Magnatec 5l και το Castrol Magnatec 4l. Πέραν ότι πληρώνεις ένα λίτρο παραπάνω που δεν το χρειάζεσαι και στο τρώνε πολλές φορές τα συνεργεία αν δεν το ζητήσεις, στην μια περίπτωση αγοράζεις το λάδι κατευθείαν από την Castrol και στην άλλη περίπτωση αγοράζεις το ίδιο ακριβώς λάδι από την Ford που το παίρνει απο την Castrol!!! Απλά θα αναφέρω ότι ο Haynes αναφέρει να αλλάζει λάδια στον μισό χρονο και χλμ απο ότι λέει ο κατασκευαστής. Δηλαδή στην περίπτωση μου, κάθε 6 μήνες ή 10.000χλμ (ότι έρθει πρώτο) και όχι 1χρόνο ή 20.000 που λέει η ford. Και σε άλλα θέματα όπως ιμάντα χρονισμού και υγρά ψυγείο σου λέει να αλλάξει πιο συχνά απο ότι λέει ο κατασκευαστής! Και οι τεχνικοί στον Haynes έχουν μεγάλη εμπειρία! Συν του ότι δεν έχουν κανένα απολύτως κέρδος από σένα! Ενώ η ford αν σου έλεγε ότι θα πρέπει να πηγαίνεις το αμάξι για service δύο φορές το χρόνο, θα έπεφταν οι πωλήσεις της σε σχέση με τον ανταγωνισμό! Η φθορά σε ένα αμάξι άλλωστε θα φανεί μετά τις 140.000 χλμ! Εκεί κάποια αμάξια θα τα λες σαν καινούρια (Honda 90's) και κάποια δουλεμένα..