Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

Fiestaris

Original poster
Hero Member
Mar 14, 2016
986
1
18
45
ΑΘΗΝΑ
Ως γνωστόν, τα diesel αυτοκίνητα νέας γεννιάς έχουν το φίλτρο μικροσωματιδίων (γνωστό ως dpf), το οποίο χρειάζεται πότε πότε ανάπλαση (ή αναγέννηση) και αυτό γίνεται αυτόματα όταν οι συνθήκες είναι κατάλληλες (ανάπτυξη υψηλών στροφών ή και ταχύτητας). Μετά λοιπον την τελευταία ανάπλαση, γίνονται αρκετά χιλιόμετρα και κάποια στιγμή ξαφνικά το βεντιλατέρ ξεκινάει και η κατανάλωση στο ρελαντί αντί να είναι 0.4-0.5 L/h γίνεται 0.7-0.8 L/h. Αν κάποιος βρεθεί κοντά στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου θα διακρίνει μια οσμή λόγω υψηλής θερμοκρασίας κατά της διαδικασίας ανάπλασης, κατά την οποία καίγεται ό,τι έχει παρακρατηθεί στο φίλτρο.

Στο νέο fiesta (MK8), το ευχάριστο νέο για τους χρήστες είναι ότι η διαδικασία της ανάπλασης γίνεται όχι εν αγνοία του (αν το παρατηρήσει) αλλά υπάρχει ειδική ενδεικτική λυχνία για αυτό.

Επίσης, επιτρέπεται μέσα από το μενού της οθόνης να γίνει χειροκίνητος αυτοκαθαρισμός του φίλτρου.

Αυτά τα δύο στοιχεία είναι πολύ σημαντικά και περισσότερες πληροφορίες μπορεί κάποιος να δει στο αντίστοιχο κεφάλαιου του εγχειριδίου και πιο συγκεκριμένα εδώ:

http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?bookCode=O36409&languageCode=EL&marketCode=WD&viewTech=IE&chapterTitleSelected=G1876902&subTitleSelected=G1876904&topicHRef=G1876876&div=f&vFilteringEnabled=False
 

nikos23

New member
Jul 4, 2010
91
0
0
40
KIATO
Χθες και μετα απο 1000 χλμ κατάλαβα την πρώτη ανάπλαση στο dpf. Δεν άναψε κάποια ένδειξη, απλως φευγοντας απο τη δουλεια οταν σταματούσα είχε μια μυρωδιά. Οταν έφτασα στο σπίτι είδα καταναλωση στο ρελαντι 0,7 και να δουλευει σε λιγο υψηλότερες στροφες. Δεν το έσβησα, εκανα μια βόλτα για ένα τέταρτο οπότε και ολοκληρωθηκε η διαδικασία.
 

nikos23

New member
Jul 4, 2010
91
0
0
40
KIATO
Αν θυμαμαι καλα το εγχειρίδιο γράφει οτι η αναγέννηση γινεται στα 400 με 500 χλμ αναλόγως τις συνθήκες. Ενδεχομένως να έκανε αλλη μια εν κινήσει, αλλα ένδειξη δεν έχει βγαλει εως τώρα.
 

Fiestaris

Original poster
Hero Member
Mar 14, 2016
986
1
18
45
ΑΘΗΝΑ
Καλά ναι, παίζει να μην το κατάλαβες όταν έγινε. Απλά ναι, που είναι η ένδειξη και μήπως είδες στο μενού για εξαναγκαστική αναγέννηση?
 

nikos23

New member
Jul 4, 2010
91
0
0
40
KIATO
Η ένδειξη κανονικα εμφανίζεται σε κάθε αναγέννηση, ωστε να μη σβήνει τον κινητηρα στη φάση αυτη. Η εξαναγκαστικη γίνεται όταν ήδη έχει βγει η ενδειξη και δεν μπορεις να κινηθεις πανω απο 48 χλμ για ενα ενα τεταρτο, οποτε πρέπει να γίνει εξαναγκαστικη αναγέννηση.
 

Fiestaris

Original poster
Hero Member
Mar 14, 2016
986
1
18
45
ΑΘΗΝΑ
Το θέμα είναι που παρουσιάζεται η ένδειξη και τι είδους μήνυμα/σύμβολο έχεις όταν συμβαίνει. Επίσης, η εξαναγκαστική πως προκαλείται (από ποιο μενού κτλ..), δε βρήκα κάτι.
 

Takaros7

New member
Aug 13, 2011
68
0
6
32
Neo Hrakleio
Καλησπέρα σε όλους, εγώ έχω 5.300 χλμ και δεν έχω δει να κάνει κάποια ανάπλαση. Τι παίζει;
 

Fiestaris

Original poster
Hero Member
Mar 14, 2016
986
1
18
45
ΑΘΗΝΑ
Καλή ερώτηση. Στο MK7.5 την έβλεπα συχνά πυκνά. Στο MK8 έχω κάνει 18500 και ποτέ δεν την παρατήρησα βάσει των γνωστών συμπεριφορών κατά την ανάπλαση. Είτε δεν το παρατήρησα (δύσκολο), είτε... δε ξέρω.
 

rallistas77

New member
Aug 23, 2016
74
3
8
6
Βόλος
Fiestaris said:
Καλή ερώτηση. Στο MK7.5 την έβλεπα συχνά πυκνά. Στο MK8 έχω κάνει 18500 και ποτέ δεν την παρατήρησα βάσει των γνωστών συμπεριφορών κατά την ανάπλαση. Είτε δεν το παρατήρησα (δύσκολο), είτε... δε ξέρω.
Στο MK7.5 που την έβλεπες?
 

Fiestaris

Original poster
Hero Member
Mar 14, 2016
986
1
18
45
ΑΘΗΝΑ
Καταρχήν άρχιζε να δουλεύει το βεντιλατέρ, οπότε καταλάβαινα ότι αυτό είναι ένδειξη. Η απόδειξη ήταν ότι είχε αυξημένη κατανάλωση, δηλαδή στο ρελαντί ενώ είχε φυσιολογικά 0.4lt-0.5lt/100km, έβλεπα 0.7lt-0.8lt/100km. Για αυτό δεν ήταν ανάγκη να σταματήσω σε φανάρι για να το δω. Όταν αφήνεις γκάζι, και απλά το αμάξι κυλάει, έχει μηδενική κατανάλωση, ενώ όταν έκανε ανάπλαση.. έδειχνε κατανάλωση. Γενικά όσο κάνει ανάπλαση η κατανάλωση είναι αυξημένη όσο αυτή διαρκεί.
 

shumakos

New member
May 17, 2014
98
13
8
43
ΑΘΗΝΑ
Μοντέλο
MK8
Δηλαδή όταν άφηνες το γκάζι κι έκανε ανάπλαση δεν μείωνε ταχύτητα με τον αναμενόμενο ρυθμό, και δεν μπορούσες να κρατήσεις το αμάξι με κουμπωμένη σχέση στην κατηφόρα;
 

Fiestaris

Original poster
Hero Member
Mar 14, 2016
986
1
18
45
ΑΘΗΝΑ
Δε μίλησα για ταχύτητα και κράτημα. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι ίδια, απλώς με αυξημένη κατανάλωση για όσο διαρκεί η ανάπλαση.
 

shumakos

New member
May 17, 2014
98
13
8
43
ΑΘΗΝΑ
Μοντέλο
MK8
Fiestaris said:
Όταν αφήνεις γκάζι, και απλά το αμάξι κυλάει, έχει μηδενική κατανάλωση, ενώ όταν έκανε ανάπλαση.. έδειχνε κατανάλωση.

Αυτό σημαίνει ότι το μοτέρ συνεχίζει να αποδίδει κάποια δύναμη ενώ δεν πατάς το γκάζι. Υπό φυσιολογικές συνθήκες συμβαίνει μόνο στο ρελαντί. Αν λοιπόν βλέπεις κατανάλωση τσουλητά με 2000 rpm χωρίς να πατάς γκάζι, το μοτέρ κάνει καύση και αποδίδει κάποια ισχύ ή πετάει άκαυτο πετρέλαιο στην εξαγωγή έχοντας κλειστή την πεταλούδα γκαζιού. Μηχανολογικά δεν υπάρχει άλλη ερμηνεία.
 

Fiestaris

Original poster
Hero Member
Mar 14, 2016
986
1
18
45
ΑΘΗΝΑ
Πιθανώς. Το θέμα είναι πως καταλαβαίνεις ότι το κάνει.. και το κάνει όταν παρατηρήσεις αυτά τα φαίνομενα.
 

johnD

Member
Dec 15, 2017
150
4
18
Να ρίξω μια "χαζή" ιδέα ?
Στα αυτοκίνητα της PSA (Peugeot Citroen) που μοιράζονται τους ίδιους κινητήρες. Όταν κάνει αναγέννηση το DPF εκτός των άλλων ενδείξεων, ανάβει το θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ και οι θερμαινόμενοι καθρέπτες.
Μήπως το κάνουν και τα ford αυτό ? Λίγο απίθανο βέβαια αλλά για κοιτάξτε το...
 

shumakos

New member
May 17, 2014
98
13
8
43
ΑΘΗΝΑ
Μοντέλο
MK8
Δεν κάνει κάτι με το θερμαινόμενο παρμπρίζ. Μόνο κατά καιρούς σηκώνει το ρελαντί, αφήνοντας ταυτόχρονα ανενεργό το start-stop. Υποθέτουμε ότι τότε έχει μπει σε αναγέννηση.
 

giannis20vt

Rookie
Mar 17, 2019
12
0
1
johnD said:
Να ρίξω μια "χαζή" ιδέα ?
Στα αυτοκίνητα της PSA (Peugeot Citroen) που μοιράζονται τους ίδιους κινητήρες. Όταν κάνει αναγέννηση το DPF εκτός των άλλων ενδείξεων, ανάβει το θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ και οι θερμαινόμενοι καθρέπτες.
Μήπως το κάνουν και τα ford αυτό ? Λίγο απίθανο βέβαια αλλά για κοιτάξτε το...

Στα Opel αυτο ισχυει κανονικά, όταν γινεται αναγεννηση του dpf λειτουργει το θερμαινομενο τζαμι και οι καθρεπτες. Καποιοι βαζουν ενα λαμπακι στο κυκλωμα του θερμαινόμενου τζαμιου για να βλέπουν ποτε γινεται αναγέννηση, μεταξύ αυτων κι εγω στο ASTRA που εχω. Ψαξτε το λιγο μηπως ισχυει και στα Ford
 

johnD

Member
Dec 15, 2017
150
4
18
Αυτό ακριβώς που λέει ο Γιάννης. Βάζουν παράλληλο led στην αντίσταση του καθρέπτη του οδηγού. Γιάννη για τι Opel λες ? Πριν ή μετά τη συγχώνευση με την PSA ? 
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread