Μια και που τα χιλιόμετρα του πάνθηρα αυξάνονται διαρκώς με τον καιρό,
ήρθε η ώρα να αλλάξω συμπλέκτη. Η αλήθεια είναι ότι δε με άφησε, αλλά εδώ και αρκετό καιρό είχα προβλήματα όπως:
1) "Τριξίματα" κατά τη σύμπλεξη
2) "Σφύριγμα" κατά την εκκίνηση, ειδικά τα κρύα πρωινά
3) "Μηδενική" διαδρομή πεντάλ συμπλέκτη, δηλαδή πατημένο έκανε αποσύμπλεξη, αφημένο σύμπλεξη, μέση κατάσταση δεν υπήρχε (π.χ. "πατινάρισμα")
4) Πιο σκληρό πεντάλ συμπλέκτη από το κανονικό
5) Όταν ζεσταινόταν γενικά το αυτοκίνητο (μετά από κανένα 20λεπτο +) και αναλόγως το δρόμο, "πατινάριζε" από μόνο του (αυτό όχι πάντα, αλλά υπό συνθήκες)
Επισκεύτηκα λοιπόν το συνεργείο που συντηρεί τον πάνθηρα με τα ανταλλακτικά στο χέρι και έγινε η αντικατάσταση. Αρχικά λύθηκε το σασμάν, οι βάσεις του, τα ημιαξόνια και άδειασαν οι παλιές βαλβολίνες. Στη συνέχεια "κατέβηκε" στο πάτωμα του συνεργείου, όπου και αντικαταστάθηκε το υδραυλικό τρομπάκι - ρουλεμάν του συμπλέκτη:
Το νέο τρομπάκι (γνήσιο Ford) όπως βγήκε από το κουτί του:
To βολάν μετά την απομάκρυνση του σετ δίσκου - πλατό (με λίγο "γυαλοχαρτάρισμα" για να φύγει η μάκα:
Ο παλιός δίσκος και το πλατό, όπου φαίνονται πόσο ταλαιπωρημένα είναι (μετά από 115.000 χιλιόμετρα). Ουσιαστικά ο δίσκος έχει "λιώσει" αρκετά (το υλικό τριβής κοντεύει να φτάσει στα πριτσίνια) και το πλατό είναι "καμμένο" σε κάποια σημεία του:
Ο νέος δίσκος και το πλατό (sachs, πρακτικά ίδιο σετ με το εργοστασιακό, αλλά χωρίς τη στάμπα της Ford):
Τα παραπάνω τοποθετημένα (βιδωμένα) πάνω στο βολάν, ένα βήμα προτού "ανέβει" ξανά το σασμάν στη θέση του:
Και οι γνήσιες βαλβολίνες της Ford, το κιβώτιο του fiesta δέχεται κάτι λιγότερο από 2 λίτρα:
Η διαδικασία βγάλε - άλλαξε - βάλε κράτησε περίπου 4 ώρες χωρίς περιττές καθυστερήσεις, ο μηχανικός ήξερε ακριβώς τι να ξεβιδώσει και δεν ψαχνόταν εκείνη τη στιγμή. Το κόστος των ανταλλακτικών ήταν 200 ευρώ με τις σχετικές εκπτώσεις (σετ δίσκου - πλατώ, τρομπάκι και βαλβολίνες) και η εργασία 130 ευρώ, σύνολο δηλαδή 330.
Με τις υγειές μου!