Παιδιά ο κακός χρονισμός (και άρα ο έλεγχος, ο σωστός επαναχρονισμός και η αποφυγή τέτοιων προβλημάτων) είναι τόσο παλιό θέμα όσο και τα συστήματα μεταβλητού χρονισμού, συμβαίνει για πολλούς λόγους (από φαγωμένες γλύστρες μέχρι χαλαρά tensioners και απλά πηδήματα καδένας) και για την ακρίβεια προβλέπεται ο έλεγχος και ο επαναχρονισμός σε όλους αυτούς τους κινητήρες ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Όσο καιρό ο κινητήρας λειτουργεί με λάθος χρονισμό (πρακτικά με μερικά δόντια προς ή πίσω), απλά δεν μπορεί να τραβήξει ή να σπρώξει τα timings όσο θεωρητικά μπορεί, και άρα παρατηρούμε είτε αυξημένη κατανάλωση, είτε τραχιά λειτουργία, είτε μειωμένη απόδοση (είτε συνδυασμό αυτών). Όπως προείπα, το έχω δει πολλές φορές σε πολλούς κινητήρες, από την εποχή των πρώτων VTEC μέχρι και τα πιο πρόσφατα THP/Prince, τα διπλά VANOS κλπ.
Νόμιζα ότι τα παραπάνω είναι κοινή γνώση, υπάρχουν εκατοντάδες άρθρα σχετικά με το τι σημαίνει (και τι συμβαίνει) όταν έχουμε λίγα δόντια πήδημα και τι όταν έχουμε πολλά, με το λίγα και πολλά να σχετίζονται με το μήκος της καδένας και τις μοίρες που χάνει ανά δόντι....
Καλημέρα ace, βασικές γνώσεις παίρνει κάποιος όταν πάει στην σχολή για να γίνει μηχανικός αυτοκινήτων και εξειδίκευση όταν σπουδάσει στο πανεπιστήμιο μηχανολόγος μηχανικός.
Εσύ πως απέκτησες τις "κοινές γνώσεις", από τα άρθρα στο ίντερνετ;
Ποιά είναι η ιδιότητα/πτυχίο σου;
Στην αρχή έγραψες ότι δεν υπάρχει πρόβλημα ένας κινητήρας να είναι αχρόνιστος κατά 1-2 δόντια και ότι δουλεύει κανονικότατα και μετά γράφεις ότι θα έχει διάφορα προβλήματα με κατανάλωση-απόδοση-τραχειά λειτουργία.
Γράφεις ότι ένα δόντι διαφορά στον χρονισμό είναι δέκατα της μοίρας πως το υπολόγισες, μπορείς να μας πείς τον μαθηματικό τύπο;
Τα vtec και vanos που ανέφερες έχουν μεταξύ τους διαφορετική αρχή λειτουργίας, με το vanos είτε μονό είτε διπλό να μεταβάλει τον χρονισμό μέσο του γραναζιού/ιών του εκκεντροφόρου/ρων και το vtec αντίστοιχα μεταβάλει την διάρκεια σε μοίρες των εκκέντρων διότι φέρει διπλά έκκεντρα στον κάθε εκκεντροφόρο 16 αντί 8.
Κανένα απο τα δύο συστήματα δεν δουλεύει σωστά αχρόνιστο.
Τέλος το μήκος της καδένας ή του ιμάντα χρονισμού δεν σχετίζονται με το αν είναι λίγα ή πολλά τα δόντια που είναι αχρόνιστος ένας κινητήρας.
Είμαι μηχανολόγος μηχανικός με master στο engineering managment και εμπειρία 27 ετών στα αυτοκίνητα, έχω εργαστεί στο εργοστάσιο της audi στο τμήμα εξέλιξης κινητήρων, στο τμήμα amg της mercedes, σε μικρές ομάδες σε επίπεδο motorsport στην Αγγλία και έτρεχα ως οδηγός σε αναβάσεις μέχρι το 2019 σε Ιταλία και Γαλλία.
Πρώτη φορά ακούω την ορολογία "να τραβήξει-σπρώξει τα timings" και θα ήθελα να μας πείς που το διάβασες μπάς και μάθουμε και εμείς κάτι...