Πριν λίγο καιρό εγκατέστησα ένα όργανο 4 σε 1 της DEPO Racing με ενδείξεις : πίεση εισαγωγής , βολτόμετρο, πίεση λαδιού , θερμοκρασία λαδιού. Οι διαπιστώσεις μου είναι οι κατωτέρω.
Πίεση εισαγωγής. Το αισθητήριο το εγκατέστησα πάνω στην πολλαπλή. Είχε περισσότερη φασαρία αλλά δεν ήθελα να κόψω σωληνάκια υποπίεσης και να βάλω ¨Τ¨ . Οι ενδείξεις είναι από -0.8 εως +1.4 bar. Όταν ο κινητήρας δεν πιέζεται δηλαδή κάνω ¨οικονομική¨οδήγηση στην εισαγωγή υπάρχει υποπίεση δηλ. -0.7 εως 0.0. Σε γκάζωμα φθάνει μέχρι 1.3 και για δευτερόλεπτα μέχρι 1.4 . Όταν σταματάω σε φανάρι η στο σπίτι και πέφτουν οι στροφές (το start-stop το έχω μόνιμα απενεργοποιημένο από την πρώτη μέρα που το πήρα) η πίεση πέφτει στο -0.7 και μετά από 2-3 δευτερόλεπτα, που ηρεμεί εντελώς το τουρμπο η κλείνει εντελώς η πεταλούδα η και τα δύο μαζί, η πίεση πέφτει στο -0.8. Τότε σβήνω και τον κινητήρα.
Βολτόμετρο. Με σβηστό κινητήρα , ανοιχτο διακόπτη δείχνει 12.6 volt . Με τον κινητήρα σε λειτουργία χωρίς πολλά φορτία δείχνει την τάση φόρτισης 14.3 Volt.
Πίεση Λαδιού. Η βαλβίδα τοποθετήθηκε με ¨Ταυ¨¨ παράλληλα στην βαλβίδα λυχνίας του αυτοκινήτου. Με κρύο κινητήρα, που δεν το πιέζω και πολύ, η πίεση είναι από 1.9 έως 2.2 bar. Όταν ζεσταθεί ο κινητήρας η πίεση κυμαίνεται από 1.7 στο ρελαντί μέχρι 2.5 στις υψηλές στροφές. Κανένας από του ¨εξουσιοδοτημένους ¨δεν γνώριζε να μου πεί αν οι ecoboost δουλεύουν σε αυτές τις πιέσεις. Εχουν μείνει στα παλιά νούμερα που η μέγιστη (μέχρι να ενεργοποιηθεί η βαλβίδα by pass ) ήταν 4.5 εως 5 bar. Πιστεύω ότι αυτή είναι ιδιαιτερότητα του ecoboost, επειδή έχει αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής για να αποφευχθεί η περιττή παροχή-πίεση στις ψηλές στροφές.
Θερμοκρασία λαδιού. Η βαλβίδα αυτή δεν μπορούσε να τοποθετηθεί δίπλα στην πιέσεως γιατί το λάδι εκεί φθάνει μετά το ψυγείο λαδιού και οι ενδείξεις δεν θα ήταν ρεαλιστικές. Πραγματικές ενδείξεις θα μπορούσα να έχω αν έκανα τρύπα με σπείρωμα στο κάρτερ. Ισως το κάνω μελλοντικά . Προς το παρόν την βαλβίδα την έχω στηρίξει εξωτερικά ,σε επαφή στο κάρτερ και έχω κάποιες ενδείξεις που είναι σε φυσιολογικά επίπεδα, δηλ μέχρι 94 βαθμούς, αλλά δεν είμαι και σίγουρος.
Να συμπληρώσω ότι πριν τοποθετήσω το όργανο του έκανα έλεγχο αξιοπιστίας των ενδείξεων με άλλα όργανα ακριβείας και ήταν αρκετά αξιόπιστο.