-
- Thread starter
- #1
Μιας και το αμάξι μου δεν είχε tpms, είχα κάνει εδώ και καιρό την ενεργοποίηση του συστήματος ελέγχου πίεσης ελαστικών (DDS) μέσω Forscan. Ποτέ δεν ήμουν σίγουρος αν όντως δούλευε το σύστημα μετά την ενεργοποίηση με το Forscan, ή κατά πόσο θα ήταν αποτελεσματικό όπως οι αισθητήρες στα λάστιχα του συστήματος tpms.
Τελικά προχθές, οδηγώντας, άναψε ξαφνικά η ένδειξη στο ταμπλό με την αντίστοιχη ένδειξη στην οθόνη του Sony:
Κάνοντας έναν οπτικό έλεγχο, δεν φάνηκε κάποιο λάστιχο να έχει χάσει αέρα, έτσι το άφησα για να το δω καλύτερα την επόμενη μέρα, όπου μετρώντας την πίεση στα λάστιχα διαπίστωσα ότι όντως ένα από αυτά είχε χάσει περί το 1bar πίεσης. Τελικά είχε μια μικρή τρύπα, την οποία και μπάλωσα.
Κατέληξα λοιπόν στο συμπέρασμα ότι το σύστημα δουλεύει, ικανοποιητικότατα μάλιστα, μιας και όταν με ειδοποίησε δεν πρέπει να είχε χάσει πολύ αέρα το λάστιχο.
Μιας και τελικά δουλεύει το σύστημα ας δούμε πως μπορεί να ενεργοποιηθεί μέσω Forscan:
Όπως οι περισσότερες ενεργοποιήσεις στο Forscan, θα πρέπει να πάμε στο central configuration του IPC, φροντίζοντας να είμαστε στο Engineering mode:
Στην επιλογή για το Tire pressure monitoring system, επιλέγουμε το DDS. Το DDS είναι ένα σύστημα που ελέγχει τη πίεση στα λάστιχα μέσω του ABS, σε αντίθεση με το TMPS το οποίο χρησιμοποιεί αισθητήρες στα λάστιχα.
Στην συνέχεια επιλέγουμε το Write όπως επίσης και το Write to Backup. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία, θα δούμε ότι έχουν ανάψει κάποια λαμπάκια στο ταμπλό που αφορούν το ABS, Traction, TPMS. Αυτό έγινε επειδή θα πρέπει να επέμβουμε και στον εγκέφαλο του ABS για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Στην συνέχεια πατάμε Stop στο IPC και επιστρέφουμε στο κεντρικό μενού του Configuration and Programming:
Επιλέγουμε το ABS Module initialization/relearn vehicle data και πατάμε το play:
Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία θα πρέπει να έχουν σβήσει τα λαμπάκια από το ταμπλό, και θα πρέπει να έχει εμφανιστεί μια επιλογή στο Vehicle Settings που ονομάζεται Deflation detect:
Επιλέγοντας το deflation detect, και κρατώντας πατημένο το κουμπί, κάνει reset και αποθηκεύει ξανά τις νέες πιέσεις ελαστικών.
Η διαδικασία είναι λίγο πιο πολύπλοκη από τις απλές ενεργοποιήσεις μέσω Forscan, και λόγω των σφαλμάτων που εμφανίζονται και των προειδοποιητικών μηνυμάτων κατά τον προγραμματισμό του ABS, είχα αγχωθεί λιγάκι και δεν ήξερα καν αν θα δούλευε το σύστημα. Τελικά μπορώ να πω ότι το DDS δουλεύει, και ότι τουλάχιστον στο δικό μου αμάξι, δεν παρουσιάστηκε κάποιο πρόβλημα κατά την ενεργοποίηση, η στην συνέχεια.
Εννοείται ότι όποιος αποφασίσει να το κάνει, το κάνει με δική του ευθύνη, καθώς πάντα μπορεί να πάει κάτι στραβά κατά τον προγραμματισμό του ABS.
Τελικά προχθές, οδηγώντας, άναψε ξαφνικά η ένδειξη στο ταμπλό με την αντίστοιχη ένδειξη στην οθόνη του Sony:
Κάνοντας έναν οπτικό έλεγχο, δεν φάνηκε κάποιο λάστιχο να έχει χάσει αέρα, έτσι το άφησα για να το δω καλύτερα την επόμενη μέρα, όπου μετρώντας την πίεση στα λάστιχα διαπίστωσα ότι όντως ένα από αυτά είχε χάσει περί το 1bar πίεσης. Τελικά είχε μια μικρή τρύπα, την οποία και μπάλωσα.
Κατέληξα λοιπόν στο συμπέρασμα ότι το σύστημα δουλεύει, ικανοποιητικότατα μάλιστα, μιας και όταν με ειδοποίησε δεν πρέπει να είχε χάσει πολύ αέρα το λάστιχο.
Μιας και τελικά δουλεύει το σύστημα ας δούμε πως μπορεί να ενεργοποιηθεί μέσω Forscan:
Όπως οι περισσότερες ενεργοποιήσεις στο Forscan, θα πρέπει να πάμε στο central configuration του IPC, φροντίζοντας να είμαστε στο Engineering mode:
Στην επιλογή για το Tire pressure monitoring system, επιλέγουμε το DDS. Το DDS είναι ένα σύστημα που ελέγχει τη πίεση στα λάστιχα μέσω του ABS, σε αντίθεση με το TMPS το οποίο χρησιμοποιεί αισθητήρες στα λάστιχα.
Στην συνέχεια επιλέγουμε το Write όπως επίσης και το Write to Backup. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία, θα δούμε ότι έχουν ανάψει κάποια λαμπάκια στο ταμπλό που αφορούν το ABS, Traction, TPMS. Αυτό έγινε επειδή θα πρέπει να επέμβουμε και στον εγκέφαλο του ABS για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Στην συνέχεια πατάμε Stop στο IPC και επιστρέφουμε στο κεντρικό μενού του Configuration and Programming:
Επιλέγουμε το ABS Module initialization/relearn vehicle data και πατάμε το play:
Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία θα πρέπει να έχουν σβήσει τα λαμπάκια από το ταμπλό, και θα πρέπει να έχει εμφανιστεί μια επιλογή στο Vehicle Settings που ονομάζεται Deflation detect:
Επιλέγοντας το deflation detect, και κρατώντας πατημένο το κουμπί, κάνει reset και αποθηκεύει ξανά τις νέες πιέσεις ελαστικών.
Η διαδικασία είναι λίγο πιο πολύπλοκη από τις απλές ενεργοποιήσεις μέσω Forscan, και λόγω των σφαλμάτων που εμφανίζονται και των προειδοποιητικών μηνυμάτων κατά τον προγραμματισμό του ABS, είχα αγχωθεί λιγάκι και δεν ήξερα καν αν θα δούλευε το σύστημα. Τελικά μπορώ να πω ότι το DDS δουλεύει, και ότι τουλάχιστον στο δικό μου αμάξι, δεν παρουσιάστηκε κάποιο πρόβλημα κατά την ενεργοποίηση, η στην συνέχεια.
Εννοείται ότι όποιος αποφασίσει να το κάνει, το κάνει με δική του ευθύνη, καθώς πάντα μπορεί να πάει κάτι στραβά κατά τον προγραμματισμό του ABS.