O " ΙΑΒΕΡΗΣ"
ΑΓΩΝΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ - ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ
Αγώνες αυτοκινήτου: μια συνεχής κοινωνική προσφορά. Το μόνο άθλημα που από τότε που εμφανίσθηκε έως σήμερα επιτελεί έργο κοινωνικό.
Αεριζόμενα δισκόφρενα, αναρτήσεις, αεροδυναμική, ελαφριές και ανθεκτικές ζάντες, ελαστικά με άριστο «κράτημα», μπλοκέ διαφορικά, κιβώτια με πολλές και σωστές σχέσεις, τετρακίνηση, τετραδιεύθηνση, φώτα ιωδίου, καθίσματα τύπου bucket, άκαμπτος χώρος επιβατών, πλευρικοί δοκοί, πυρόσβεση, κράνη, ζώνες ασφαλείας και γενικά ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ και ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ: Το Α και το Ω για την διατήρηση του ανθρώπινου γένους που κινείται πάνω σε τέσσερις ή δύο τροχούς.
ΟΛΑ στην υπηρεσία της ανθρωπότητας.
Ο ανταγωνισμός των κατασκευαστών (αυτοκινήτων), η προσπάθεια για διακρίσεις, νίκες και τελικά διαφήμιση, έφεραν αυτή τη ραγδαία εξέλιξη στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, εφαρμογές της οποίας μεταφέρθηκαν αυτούσιες στα νορμάλ καθημερινά αυτοκίνητα «βόλτας», στα αυτοκίνητα μας, στα δικά σας αυτοκίνητα!
Δεν τολμώ να σκεφθώ πόσοι περισσότεροι νεκροί και τραυματίες θα υπήρχαν παγκόσμια από «τροχαία», αν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα δεν είχαν όλες της «ζωτικής» σημασίας για την ασφάλεια μας, βελτιώσεις αυτές.
Σκεφτείτε οι 3.500 νεκροί το χρόνο και οι 50.000 τραυματίες στην Ελλάδα, πόσοι θα ήταν, αν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν τώρα ήταν σαν αυτά της προηγούμενης εικοσαετίας. «Λούνα παρκ» τρόμου, φρίκης και θανάτου με «συγκρουόμενα» και «γύρους θανάτου», θα ήταν η αυτοκινούμενη ζωή μας.
Ποδόσφαιρό, μπάσκετ, βόλεϊ, τένις, στίβος, πάλη, μποξ και δεκάδες άλλα αθλήματα που επινόησε ο άνθρωπος για να ψυχαγωγείται και να εκτονώνεται (σα θεατής βέβαια).
Μαζί τους πιο εντυπωσιακό το σπορ αυτοκινήτου, με θέαμα πιο πλούσιο και συγκλονιστικό από τα άλλα, συναγωνίζεται παγκόσμια σε θεαματικότητα για την πρώτη θέση με το ποδόσφαιρό.
Η σύγκριση όμως του αθλήματος του αυτοκινήτου με τα άλλα τελειώνει εδώ!
Τι άλλο προσφέρουν όλα αυτά τα αθλήματα στους ανθρώπους; Ποιο είναι το πραγματικό κοινωνικό τους όφελος; Τίποτα και κανένα. Εκτός βέβαια αν θεωρείται κοινωνική προσφορά η βελτίωση του «πετσιού» της μπάλας η της αντοχής του «φιλέ» του βόλεϊ, ή ίσως ακόμη της απορροφητικότητας (ιδρώτα) της κορδέλας μαλλιών των παικτών του τένις.
Το άθλημα του αυτοκινήτου όμως πραγματικά Σώζει ζωές!
Και μετά από όλα αυτά σκέφτομαι: γιατί αυτό το καταπληκτικό άθλημα, δεν προβάλλεται σωστά στη Ελλάδα από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης (ΜΜΕ) ώστε να γίνει πιο σωστό «προσιτό» και να μπει στα σπίτια όλων των Ελλήνων; (και να σκεφτείτε, ότι ένα μεγάλο μέρος της ζωής μας το περνάμε μέσα στο αυτοκίνητο).
Μα για τον ίδιο λόγο που δεν μπαίνουν προστατευτικές μπαριέρες στους δρόμους, σωστή σήμανση, καλή άσφαλτος. Για τον ίδιο λόγο που δεν υπάρχει σωστή εκπαίδευση, εξέταση, κυκλοφοριακή αγωγή, «προστατευτική» αστυνόμευση, καθημερινή ενημέρωση. Για το λόγο αυτό που δεν κατασκευάζεται μια πίστα αγώνων αυτοκινήτου και ασφαλούς οδήγησης, για τον ίδιο λόγο που οι «φελλοί» επιπλέουν: απλά-απλά, για να σκοτωνόμαστε!
Ποιος ενδιαφέρεται όμως; Μήπως η Πολιτεία; Ούτε καν εμείς οι ίδιοι!
Είμαι απόλυτα σίγουρος, ότι εάν οι Έλληνες οδηγοί είχαν λίγη ικανότητα και τη νοοτροπία ενός οδηγού αγώνων (συγκέντρωση, ετοιμότητα, προσοχή, γνώση φυσική κατάσταση κλπ) και ακόμη «εκτίμηση» στην ενεργητική και παθητική ασφάλεια και όχι στα «πουλ-μουρ» χαζά αξεσουάρ, τα ατυχήματα στην πατρίδα μας θα ήταν ελάχιστα (σε συνδυασμό βέβαια με ένα ασφαλέστερο οδικό δίκτυο).