Λένε συνήθως ότι η ιπποδύναμη δίνει τελική ταχύτητα, ενώ η ροπή δίνει επιτάχυνση και ρεπριζ. Δεν τα γνωρίζω καλά, αλλά να σου πω 2 προσωπικές μου εμπειρίες:
Στην οικογένεια εκτός από το Fiesta με τον ecoboost των 100ps έχουμε και ένα Mazda 6 1.8 120ps. Η διαφορά βάρους δεν είναι μεγάλη. Στη ροπή είναι στα ιδια σχεδόν επίπεδα. Στον δρόμο το Fiesta είναι σίγουρα ταχύτερο σε κάθε επίπεδο, εκτός ίσως της τελικής ταχύτητας που στο Mazda μπορεί να φτάσει και τα 190 κάπως πιο εύκολα.
Οδήγησα πρόσφατα Peugeot 208 1.4 68ps Diesel μιας φίλης στην Εγνατία Οδό. Αυτό λοιπόν ως diesel έχει αρκετή ροπή από χαμηλά κιολας, 160NM από τις 1700rpm. Στον δρομο, ανέπτυσσε ταχύτητα σαν διαολεμενο, μάλλον πιο γρήγορα από το Fiesta, κρεμούσε στην τελική.
Άρα ασφαλές συμπέρασμα είναι ότι η ροπή είναι ουσιαστικής σημασίας στην οδηγική εμπειρία, με την ιπποδύναμη να ακολουθεί για τις τελικές. Χωρίς φυσικά να υπολογίσουμε άλλες παραμέτρους όπως κλιμάκωση κιβωτίου.