-
- Thread starter
- #1
Ford Fiesta: Άξιοι συνεχιστές της παράδοσης τα ST και S
Μία παράδοση 25 ετών δύσκολα μπορεί να σπάσει, πολύ περισσότερο αν πρόκειται για την ταχύτερη έκδοση του Ford Fiesta. Και τα νέα Fiesta ST και Fiesta S είναι άξιοι συνεχιστές.
Το Fiesta ST είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής από το νέο τμήμα Team RS της Ford, το οποίο δημιουργήθηκε στις αρχές του 2003, όταν οι μηχανικοί εξέλιξης των αγωνιστικών και των επιβατικών υψηλών επιδόσεων της εταιρείας συνεργάστηκαν για πρώτη φορά, προκειμένου να δημιουργήσουν νέα επιβατικά υψηλών επιδόσεων και νέα αγωνιστικά μοντέλα. Στις αρχές του Δεκεμβρίου βρεθήκαμε και πάλι στη Σιένα της Ιταλίας για μία πρώτη γεύση και από τα 2 μοντέλα.
Το Fiesta ST εξελίσσει το θέμα προσθέτοντας μια έντονη αίσθηση επιδόσεων. Ένα νέο σύνολο προφυλακτήρα και ποδιάς εμπρός φιλοξενεί μια πιο βαθιά και σπορ εκδοχή της γνώριμης τραπεζοειδούς εισαγωγής αέρα του Fiesta. Την πλαισιώνουν στρογγυλοί προβολείς ομίχλης με ανοδιωμένα ματ μεταλλικά δαχτυλίδια, παρόμοια με αυτά των προηγούμενων μοντέλων ST. Το άνοιγμα της μάσκας έχει υπολογιστεί για τη βέλτιστη αναπνοή του κινητήρα και το μικρό σπόιλερ κάτω από την εμπρόσθια ποδιά είναι προϊόν λεπτομερούς αεροδυναμικής ρύθμισης. Στην πίσω άκρη της οροφής έχει τοποθετηθεί αεροτομή με προσεκτικά υπολογισμένο διάκενο πόρτας, ώστε να ελαττώνει την οπισθέλκουσα και να βελτιώνει την κάθετη δύναμη στην ουρά. Η όλη εμφάνιση συμπληρώνεται από τη χαμηλωμένη ανάρτηση, τα φαρδιά ελαστικά και τις μεγάλης διαμέτρου αλουμινένιες ζάντες που οπτικά «γεμίζουν» τους θόλους των τροχών. Αυτές διαθέτουν 9 ακτίνες στις διαμέτρου 16 ιντσών και 11 στις 17΄΄. Οι ζάντες σχεδιάστηκαν αποκλειστικά για το μοντέλο και η εμφάνισή τους είναι άλλο ένα στιλιστικό στοιχείο που καθιερώνει τη σειρά ST στην ιεραρχία των μοντέλων υψηλών επιδόσεων της Ford. Το Fiesta ST έχει δύο επιλογές τροχών και ελαστικών, 195/45ZR16 ή 205/40ZR17, με τη δεύτερη διάσταση στον προαιρετικό εξοπλισμό στις περισσότερες αγορές. Οι τροχοί από κράμα αλουμινίου διαθέτουν ένα μοναδικό και ξεχωριστό σχέδιο με πολλαπλές ακτίνες.
Το εσωτερικό του Fiesta ST σχεδιάστηκε για να δείχνει όμορφο και για να δημιουργεί το περιβάλλον που απαιτεί ο ενθουσιώδης οδηγός. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν επένδυση από μαύρο δέρμα με κόκκινο ή μπλε ύφασμα στο κεντρικό τμήμα, ανάλογα με το χρώμα του αμαξώματος και φιλοξενούν το νέο λογότυπο ST. Προαιρετικά, διατίθενται με πλήρη δερμάτινη επένδυση. Η εργονομικά σχεδιασμένη θέση οδήγησης του Fiesta έχει περάσει και αυτή από «κούρα ST» με ένα παχύ δερμάτινο τιμόνι με λογότυπο ST, μεταλλικά πεντάλ και ξεχωριστό μοχλό ταχυτήτων. Συνολικά, δημιουργείται μια «αίσθηση cockpit» που εκτός από εμφάνιση διαθέτει και λειτουργικότητα. Οι ειδικές λεπτομέρειες του εσωτερικού στο ST περιλαμβάνουν όργανα με λευκές ενδείξεις σε μαύρο φόντο και ματ πλαίσια περιμετρικά, χρωμιωμένες χειρολαβές θυρών και χειρόφρενου, καθώς επίσης αλουμινένια μαρσπιέ με το λογότυπο ST στις πόρτες.
Το περίπλοκο σύστημα μεταβλητής εισαγωγής αέρα (VIS) του Duratec είναι το μυστικό πίσω από την εντυπωσιακή κατανομή της ροπής του. Το Fiesta ST αντλεί την ισχύ του από μια ειδικά βελτιωμένη έκδοση του 16βάλβιδου Ford Duratec 2.0 λίτρων, που αποδίδει 150 PS και μια ευρεία καμπύλη ροπής, για ευελιξία και ελαστικότητα. Το Fiesta ST επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ ώρα σε 8,4΄΄ και η τελική του φτάνει τα 208 χλμ./ ώρα. Το βραβευμένο πλαίσιο του Fiesta τροποποιήθηκε στο ST για κορυφαία οδική συμπεριφορά. Το σύστημα διεύθυνσης είναι πιο γρήγορο και τα φρένα έχουν ενισχυθεί με δίσκους πίσω, για πρώτη φορά σε Fiesta. Οι σχέσεις μετάδοσης στο 5άρι κιβώτιο έχουν αλλάξει και υπάρχει νέος μοχλός με μικρές διαδρομές, για γρήγορες και ακριβείς αλλαγές.
Το νέο Fiesta ST είναι η επιστροφή του «γρήγορου» Fiesta. Το νέο Fiesta S συνεχίζει αυτή την παράδοση με άλλες 2 εκδόσεις υψηλών επιδόσεων, μεταξύ των οποίων και το πρώτο Fiesta diesel επιδόσεων. Το νέο Fiesta S σχεδιάστηκε σαν ένα προσιτό και ευχάριστο στην οδήγηση «καυτό hatchback». Διαθέτει σπορτίφ εμφάνιση, απολαυστική οδική συμπεριφορά και ζωηρές επιδόσεις. Το Fiesta S θεωρείται το τέλειο συμπλήρωμα του ST, καθώς είναι μια λιγότερο ακραίων επιδόσεων έκδοση, μάλλον η ιδανική απάντηση στις απαιτήσεις πολλών υποψήφιων αγοραστών. Βασισμένο στο αμάξωμα του 3θυρου Fiesta, το νέο S έχει την ίδια αεροτομή οροφής και τις αεροδυναμικές ποδιές εμπρός και πίσω με το Fiesta ST, καθώς επίσης μια παραλλαγή των σπορ καθισμάτων εκείνου. Φοράει ξεχωριστές αλουμινένιες ζάντες 16 ιντσών με ελαστικά χαμηλού προφίλ 195/45 R16. Οι μηχανικοί εξέλιξης πλαισίου του Fiesta μοιράστηκαν την τεχνογνωσία τους με τους ανθρώπους του Team RS που είχαν την ευθύνη του Fiesta ST, προκειμένου να ρυθμίσουν αποτελεσματικά την ανάρτηση του νέου μοντέλου. Αντικειμενικός σκοπός ήταν η σπορτίφ και ασφαλής οδική συμπεριφορά με ελάχιστες θυσίες σε άνεση και σε ποιότητα κύλισης, έχοντας σαν βάση την εντυπωσιακή οδική συμπεριφορά του κανονικού Fiesta. Ο υποψήφιος αγοραστής του Fiesta S έχει 2 διαφορετικές επιλογές κινητήρων, το γνωστό 16βάλβιδο βενζινοκινητήρα Duratec 1,6 λίτρων, 100 PS ή τον καινούργιο στη σειρά Fiesta, 16βάλβιδο turbo diesel Duratorq TDCi 1.6 λίτρων, 90 PS. Οι 2 κινητήρες είναι εντελώς διαφορετικοί. Ο βενζινοκινητήρας είναι μια εύστροφη μονάδα ισχύος, της οποίας ο σπορ χαρακτήρας τονίζεται από το κιβώτιο ταχυτήτων με τις «κοντές» σχέσεις και την ανάλογη τελική σχέση μετάδοσης. Από την άλλη, ο turbo diesel Duratorq διαθέτει μεγάλα αποθέματα ροπής, με την μέγιστη τιμή των 204 Nm μόλις στις 1.750 σ.α.λ. Το αποτέλεσμα, μια ελαστική και εύχρηστη λειτουργία, σε συνδυασμό με εξαιρετική κατανάλωση.
Οι εποχές και τα πρότυπα σίγουρα έχουν αλλάξει από το 1981 που πρωτοεμφανίστηκε το Fiesta XR2. Παρ’ όλα αυτά, κάποια πράγματα έχουν παραμείνει ίδια. Βασισμένο στο MkI Fiesta, το XR2 ήταν το ταχύτερο Fiesta – το πρώτο που ξεπερνούσε τα 160 χλμ./ ώρα. Ήταν κι αυτό προϊόν του ειδικού τμήματος βελτιώσεων της Ford εκείνη την εποχή, του Special Vehicle Engineering, προγόνου του Team RS. Η εμφάνισή του, με τους τεράστιους προβολείς ομίχλης, τις λωρίδες στο πλάι και τις «τρυπητές» αλουμινένιες ζάντες, τόνιζε τη θέση του στην οικογένεια των σπορ Ford της εποχής. Με χαμηλωμένη, σκληρή ανάρτηση βασισμένη σε αυτή της αγωνιστικής έκδοσης Fiesta Challenge, το XR2 πραγματικά απολαυστικό στην οδήγηση. Αλλά με μόλις 84 PS και 4 ταχύτητες, το XR2 των 1,6 λίτρων ήταν αρκετά μέτρια εξέλιξη της βασικής έκδοσης, αν το συγκρίνουμε με το σημερινό Fiesta ST.
Το 1983 ήρθε το Fiesta Mk II και ένα χρόνο αργότερα η έκδοση XR2, με 5 πλέον σχέσεις και 97 PS από τον κινητήρα CVH με ένα επικεφαλής εκκεντροφόρο. Φορούσε ελαστικά χαμηλού προφίλ, είχε φαρδύτερους θόλους τροχών, αεροτομές και skirts, ενώ τα αμορτισέρ αερίου, τα μεγαλύτερα και ενισχυμένα φρένα βοηθούσαν στην οδική συμπεριφορά.
Οι επιδόσεις του Fiesta αυξήθηκαν αλματωδώς με την παρουσίαση του - βασισμένου στο Fiesta Mk III - XR2i, το 1989. Το γράμμα «i» σήμαινε ψεκασμό βενζίνης και χάρη σε αυτόν, το αυτοκίνητο έφτανε τα 110 PS και είχε πολύ ανταγωνιστικές επιδόσεις. Αν και πιο ήπιο σε εμφάνιση από τους προκατόχους του, ήταν το Fiesta με την καλύτερη οδική συμπεριφορά και μπορούσε να κοιτάξει στα μάτια τους ανταγωνιστές της κατηγορίας του, την οποία ουσιαστικά βοήθησε να αναπτυχθεί σημαντικά.
Ο αγώνας της ισχύος, όμως, γινόταν και πιο έντονος. Η Ford λανσάρισε ένα μοντέλο που, μέχρι την παρουσίαση του νέου Fiesta ST, παρέμεινε το πιο δυνατό Fiesta. Ήταν το Fiesta RS Turbo του 1990. Χάρη σε μια υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του κινητήρα CVH 1.6, απέδιδε 135 PS και είχε αληθινά εντυπωσιακές επιδόσεις. Από την άλλη, όπως όλα τα αντίστοιχα μοντέλα, ήταν δύσκολο στην οδήγηση, με όλα τα εγγενή προβλήματα ενός turbo – υστέρηση απόκρισης, απότομη παροχή δύναμης και υποστροφή ισχύος.
Ο διάδοχός του, το Fiesta RS1800 του 1992, ήταν ελαφρά αργότερο αλλά πιο απολαυστικό στην οδήγηση, χάρη στην έκδοση των 1,6 λίτρων και των 131 ίππων του νέου κινητήρα Zetec της Ford. Έκτοτε, οι σπορ ανησυχίες της Ford στη μικρή κατηγορία επικεντρώθηκαν σε μοντέλα όπως τα Puma και Focus. Αλλά τώρα, το γρήγορο Fiesta επέστρεψε. Από το Fiesta XR2 του 1981, οι προσιτές σε όλους επιδόσεις και η γνήσια οδηγική απόλαυση χαρακτήριζαν τη σειρά μικρών επιβατικών Ford. Το Fiesta ST προσφέρει τώρα αυτές τις αρετές σε μια νέα γενιά οδηγών.
Πηγή
Δεν ξερω αν το εβαλα καλα εδω,αν οχι παρακαλω να μεταφερθει οπου κρινει σωστα η διαχειριση του forum.Eυχαριστω.
Μία παράδοση 25 ετών δύσκολα μπορεί να σπάσει, πολύ περισσότερο αν πρόκειται για την ταχύτερη έκδοση του Ford Fiesta. Και τα νέα Fiesta ST και Fiesta S είναι άξιοι συνεχιστές.
Το Fiesta ST είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής από το νέο τμήμα Team RS της Ford, το οποίο δημιουργήθηκε στις αρχές του 2003, όταν οι μηχανικοί εξέλιξης των αγωνιστικών και των επιβατικών υψηλών επιδόσεων της εταιρείας συνεργάστηκαν για πρώτη φορά, προκειμένου να δημιουργήσουν νέα επιβατικά υψηλών επιδόσεων και νέα αγωνιστικά μοντέλα. Στις αρχές του Δεκεμβρίου βρεθήκαμε και πάλι στη Σιένα της Ιταλίας για μία πρώτη γεύση και από τα 2 μοντέλα.
Το Fiesta ST εξελίσσει το θέμα προσθέτοντας μια έντονη αίσθηση επιδόσεων. Ένα νέο σύνολο προφυλακτήρα και ποδιάς εμπρός φιλοξενεί μια πιο βαθιά και σπορ εκδοχή της γνώριμης τραπεζοειδούς εισαγωγής αέρα του Fiesta. Την πλαισιώνουν στρογγυλοί προβολείς ομίχλης με ανοδιωμένα ματ μεταλλικά δαχτυλίδια, παρόμοια με αυτά των προηγούμενων μοντέλων ST. Το άνοιγμα της μάσκας έχει υπολογιστεί για τη βέλτιστη αναπνοή του κινητήρα και το μικρό σπόιλερ κάτω από την εμπρόσθια ποδιά είναι προϊόν λεπτομερούς αεροδυναμικής ρύθμισης. Στην πίσω άκρη της οροφής έχει τοποθετηθεί αεροτομή με προσεκτικά υπολογισμένο διάκενο πόρτας, ώστε να ελαττώνει την οπισθέλκουσα και να βελτιώνει την κάθετη δύναμη στην ουρά. Η όλη εμφάνιση συμπληρώνεται από τη χαμηλωμένη ανάρτηση, τα φαρδιά ελαστικά και τις μεγάλης διαμέτρου αλουμινένιες ζάντες που οπτικά «γεμίζουν» τους θόλους των τροχών. Αυτές διαθέτουν 9 ακτίνες στις διαμέτρου 16 ιντσών και 11 στις 17΄΄. Οι ζάντες σχεδιάστηκαν αποκλειστικά για το μοντέλο και η εμφάνισή τους είναι άλλο ένα στιλιστικό στοιχείο που καθιερώνει τη σειρά ST στην ιεραρχία των μοντέλων υψηλών επιδόσεων της Ford. Το Fiesta ST έχει δύο επιλογές τροχών και ελαστικών, 195/45ZR16 ή 205/40ZR17, με τη δεύτερη διάσταση στον προαιρετικό εξοπλισμό στις περισσότερες αγορές. Οι τροχοί από κράμα αλουμινίου διαθέτουν ένα μοναδικό και ξεχωριστό σχέδιο με πολλαπλές ακτίνες.
Το εσωτερικό του Fiesta ST σχεδιάστηκε για να δείχνει όμορφο και για να δημιουργεί το περιβάλλον που απαιτεί ο ενθουσιώδης οδηγός. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν επένδυση από μαύρο δέρμα με κόκκινο ή μπλε ύφασμα στο κεντρικό τμήμα, ανάλογα με το χρώμα του αμαξώματος και φιλοξενούν το νέο λογότυπο ST. Προαιρετικά, διατίθενται με πλήρη δερμάτινη επένδυση. Η εργονομικά σχεδιασμένη θέση οδήγησης του Fiesta έχει περάσει και αυτή από «κούρα ST» με ένα παχύ δερμάτινο τιμόνι με λογότυπο ST, μεταλλικά πεντάλ και ξεχωριστό μοχλό ταχυτήτων. Συνολικά, δημιουργείται μια «αίσθηση cockpit» που εκτός από εμφάνιση διαθέτει και λειτουργικότητα. Οι ειδικές λεπτομέρειες του εσωτερικού στο ST περιλαμβάνουν όργανα με λευκές ενδείξεις σε μαύρο φόντο και ματ πλαίσια περιμετρικά, χρωμιωμένες χειρολαβές θυρών και χειρόφρενου, καθώς επίσης αλουμινένια μαρσπιέ με το λογότυπο ST στις πόρτες.
Το περίπλοκο σύστημα μεταβλητής εισαγωγής αέρα (VIS) του Duratec είναι το μυστικό πίσω από την εντυπωσιακή κατανομή της ροπής του. Το Fiesta ST αντλεί την ισχύ του από μια ειδικά βελτιωμένη έκδοση του 16βάλβιδου Ford Duratec 2.0 λίτρων, που αποδίδει 150 PS και μια ευρεία καμπύλη ροπής, για ευελιξία και ελαστικότητα. Το Fiesta ST επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ ώρα σε 8,4΄΄ και η τελική του φτάνει τα 208 χλμ./ ώρα. Το βραβευμένο πλαίσιο του Fiesta τροποποιήθηκε στο ST για κορυφαία οδική συμπεριφορά. Το σύστημα διεύθυνσης είναι πιο γρήγορο και τα φρένα έχουν ενισχυθεί με δίσκους πίσω, για πρώτη φορά σε Fiesta. Οι σχέσεις μετάδοσης στο 5άρι κιβώτιο έχουν αλλάξει και υπάρχει νέος μοχλός με μικρές διαδρομές, για γρήγορες και ακριβείς αλλαγές.
Το νέο Fiesta ST είναι η επιστροφή του «γρήγορου» Fiesta. Το νέο Fiesta S συνεχίζει αυτή την παράδοση με άλλες 2 εκδόσεις υψηλών επιδόσεων, μεταξύ των οποίων και το πρώτο Fiesta diesel επιδόσεων. Το νέο Fiesta S σχεδιάστηκε σαν ένα προσιτό και ευχάριστο στην οδήγηση «καυτό hatchback». Διαθέτει σπορτίφ εμφάνιση, απολαυστική οδική συμπεριφορά και ζωηρές επιδόσεις. Το Fiesta S θεωρείται το τέλειο συμπλήρωμα του ST, καθώς είναι μια λιγότερο ακραίων επιδόσεων έκδοση, μάλλον η ιδανική απάντηση στις απαιτήσεις πολλών υποψήφιων αγοραστών. Βασισμένο στο αμάξωμα του 3θυρου Fiesta, το νέο S έχει την ίδια αεροτομή οροφής και τις αεροδυναμικές ποδιές εμπρός και πίσω με το Fiesta ST, καθώς επίσης μια παραλλαγή των σπορ καθισμάτων εκείνου. Φοράει ξεχωριστές αλουμινένιες ζάντες 16 ιντσών με ελαστικά χαμηλού προφίλ 195/45 R16. Οι μηχανικοί εξέλιξης πλαισίου του Fiesta μοιράστηκαν την τεχνογνωσία τους με τους ανθρώπους του Team RS που είχαν την ευθύνη του Fiesta ST, προκειμένου να ρυθμίσουν αποτελεσματικά την ανάρτηση του νέου μοντέλου. Αντικειμενικός σκοπός ήταν η σπορτίφ και ασφαλής οδική συμπεριφορά με ελάχιστες θυσίες σε άνεση και σε ποιότητα κύλισης, έχοντας σαν βάση την εντυπωσιακή οδική συμπεριφορά του κανονικού Fiesta. Ο υποψήφιος αγοραστής του Fiesta S έχει 2 διαφορετικές επιλογές κινητήρων, το γνωστό 16βάλβιδο βενζινοκινητήρα Duratec 1,6 λίτρων, 100 PS ή τον καινούργιο στη σειρά Fiesta, 16βάλβιδο turbo diesel Duratorq TDCi 1.6 λίτρων, 90 PS. Οι 2 κινητήρες είναι εντελώς διαφορετικοί. Ο βενζινοκινητήρας είναι μια εύστροφη μονάδα ισχύος, της οποίας ο σπορ χαρακτήρας τονίζεται από το κιβώτιο ταχυτήτων με τις «κοντές» σχέσεις και την ανάλογη τελική σχέση μετάδοσης. Από την άλλη, ο turbo diesel Duratorq διαθέτει μεγάλα αποθέματα ροπής, με την μέγιστη τιμή των 204 Nm μόλις στις 1.750 σ.α.λ. Το αποτέλεσμα, μια ελαστική και εύχρηστη λειτουργία, σε συνδυασμό με εξαιρετική κατανάλωση.
Οι εποχές και τα πρότυπα σίγουρα έχουν αλλάξει από το 1981 που πρωτοεμφανίστηκε το Fiesta XR2. Παρ’ όλα αυτά, κάποια πράγματα έχουν παραμείνει ίδια. Βασισμένο στο MkI Fiesta, το XR2 ήταν το ταχύτερο Fiesta – το πρώτο που ξεπερνούσε τα 160 χλμ./ ώρα. Ήταν κι αυτό προϊόν του ειδικού τμήματος βελτιώσεων της Ford εκείνη την εποχή, του Special Vehicle Engineering, προγόνου του Team RS. Η εμφάνισή του, με τους τεράστιους προβολείς ομίχλης, τις λωρίδες στο πλάι και τις «τρυπητές» αλουμινένιες ζάντες, τόνιζε τη θέση του στην οικογένεια των σπορ Ford της εποχής. Με χαμηλωμένη, σκληρή ανάρτηση βασισμένη σε αυτή της αγωνιστικής έκδοσης Fiesta Challenge, το XR2 πραγματικά απολαυστικό στην οδήγηση. Αλλά με μόλις 84 PS και 4 ταχύτητες, το XR2 των 1,6 λίτρων ήταν αρκετά μέτρια εξέλιξη της βασικής έκδοσης, αν το συγκρίνουμε με το σημερινό Fiesta ST.
Το 1983 ήρθε το Fiesta Mk II και ένα χρόνο αργότερα η έκδοση XR2, με 5 πλέον σχέσεις και 97 PS από τον κινητήρα CVH με ένα επικεφαλής εκκεντροφόρο. Φορούσε ελαστικά χαμηλού προφίλ, είχε φαρδύτερους θόλους τροχών, αεροτομές και skirts, ενώ τα αμορτισέρ αερίου, τα μεγαλύτερα και ενισχυμένα φρένα βοηθούσαν στην οδική συμπεριφορά.
Οι επιδόσεις του Fiesta αυξήθηκαν αλματωδώς με την παρουσίαση του - βασισμένου στο Fiesta Mk III - XR2i, το 1989. Το γράμμα «i» σήμαινε ψεκασμό βενζίνης και χάρη σε αυτόν, το αυτοκίνητο έφτανε τα 110 PS και είχε πολύ ανταγωνιστικές επιδόσεις. Αν και πιο ήπιο σε εμφάνιση από τους προκατόχους του, ήταν το Fiesta με την καλύτερη οδική συμπεριφορά και μπορούσε να κοιτάξει στα μάτια τους ανταγωνιστές της κατηγορίας του, την οποία ουσιαστικά βοήθησε να αναπτυχθεί σημαντικά.
Ο αγώνας της ισχύος, όμως, γινόταν και πιο έντονος. Η Ford λανσάρισε ένα μοντέλο που, μέχρι την παρουσίαση του νέου Fiesta ST, παρέμεινε το πιο δυνατό Fiesta. Ήταν το Fiesta RS Turbo του 1990. Χάρη σε μια υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του κινητήρα CVH 1.6, απέδιδε 135 PS και είχε αληθινά εντυπωσιακές επιδόσεις. Από την άλλη, όπως όλα τα αντίστοιχα μοντέλα, ήταν δύσκολο στην οδήγηση, με όλα τα εγγενή προβλήματα ενός turbo – υστέρηση απόκρισης, απότομη παροχή δύναμης και υποστροφή ισχύος.
Ο διάδοχός του, το Fiesta RS1800 του 1992, ήταν ελαφρά αργότερο αλλά πιο απολαυστικό στην οδήγηση, χάρη στην έκδοση των 1,6 λίτρων και των 131 ίππων του νέου κινητήρα Zetec της Ford. Έκτοτε, οι σπορ ανησυχίες της Ford στη μικρή κατηγορία επικεντρώθηκαν σε μοντέλα όπως τα Puma και Focus. Αλλά τώρα, το γρήγορο Fiesta επέστρεψε. Από το Fiesta XR2 του 1981, οι προσιτές σε όλους επιδόσεις και η γνήσια οδηγική απόλαυση χαρακτήριζαν τη σειρά μικρών επιβατικών Ford. Το Fiesta ST προσφέρει τώρα αυτές τις αρετές σε μια νέα γενιά οδηγών.
Πηγή
Δεν ξερω αν το εβαλα καλα εδω,αν οχι παρακαλω να μεταφερθει οπου κρινει σωστα η διαχειριση του forum.Eυχαριστω.