Καλώς ήλθατε στο φόρουμ των Fiestamaniacs
Για να μπορέσετε να δείτε όλα τα θέματα και να συμμετάσχετε, παρακαλώ συνδεθείτε ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό.
Σύνδεση

southern

Original poster
Maniac Member
May 9, 2010
4,897
3
0
Καθε ποτε πρεπει να αλλαζουμε λαδακια και τι μαρκα ?

Προσωπικα αλλαζω καθε 8000 με 10000 με φορντολαδο.Παλιοτερα εβαζα 10-40 και τον τελευταιο χρονο βαζω το
προβλεπομενο 5-30.
 

scorpion

Staff member
Elite Member
Vip Team
Ιδρυτής (θα σέβεστε :P)
May 9, 2010
13,982
8
23
38
Πειραιάς
www.fiestamaniacs.gr
εγω βαζω 5-30w της ford και τα αλλαζω καθε 7.000χιλ. χιλιομετρα

και να εξηγησω οι αριθμοι εχουν πανω τα λαδια πχ 5-30w εχουν να κανουν με την εξωτερικη θερμοκρασια
αν το πρωι που πας να βαλεις μπροστα το αμαξι εχει 10 βαθμους κελσίου τοτε τα συστατικα του λαδιου δουλευουν παρα πολυ καλα μεσα στην μηχανη
αντιθετα αν εχει εξω 0 βαθμους κελσιου τοτε τα συστατικα του λαδιου δεν δουλευουν σωστα
απλα δεν γνωριζω αν μπορει να κανει φθορες στον κινητηρα γιατι εχουν να κανουν με δεκατα του δευτερολεπτου ολα αυτα
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Ας κάνουμε ένα μινι τεχνικό για τα λάδια.

5W30 σημαίνει οτι όταν ο κινητήρας είναι κρύος (με το που παιρνει μπροστα) έχει ρευστότητα 5 και όταν ο κινητήρας εχει κανόνική θερμοκρασία (θερμοκρασία λαδιου περίπου 90 βαθμούς) το λάδι έχει ρευστότητα 30.

Όσο πιο μεγάλη ρευστότητα τόσο πιο παχύρευστο είναι ένα λάδι. Σε μερικούς κινητήρες όταν βάλεις χοντρό λαδι (πχ 5W50, ενώ ο κατασκευαστής συνιστά 5W30), το πιο χοντρό λάδι δε φτανει παντού για να λιπάνει όλα τα παρασάνταλα που έχει κάτω απο το ψευτοκάπακο. Γι αυτό και όταν τους βάλουμε χοντρά λάδια άκουμε να κροταλίζουν περισσότερο. Δεν σημαινει απαραιτητα οτι θα χαλάσουν αλλα δεν είναι και οτι καλύτερο.

Πολλοι λένε οτι στην ελλάδα έχει ζέστη το καλοκαιρι και έτσι πρεπει να βάζουμε πιο χοντρα λαδια. Αυτό ισχύει μόνο όταν πραγματικά η θερμοκρασία του λαδίου μας έχει ξεπεράσει τους 90 βαθμούς, οποτε παει περίπατο η θεωρητική ρευστότητα του λαδιού μας. Στο παραδειγμα με το λαδι 5W30 δηλαδή, άν η θερμοκρασία του λαδιού φτασει τους 100 βαθμούς (σε καποια μοτερ φτάνει και τους 120 το καλοκαιρι) τότε η ρευστοτητα ταου λαδιου μας σίγουρα δεν ειναι 30, αλλα λιγότερο. Πόσο λιγότερο? Υπάρχει ένας δείκτης που λίγα λάδια γράφουνε επάνω στην συσκευασία και λέγεται ρευστότητα index. Αυτος δειχνει ποσο γρήγορα πέφτει η ρευστότητα όσο αυξάνει η θερμοκρασία του λαδιού πέρα απο την προβλεπόμενη (90). Συνήθως όσο πιο ακριβό είναι το λάδι τόσο πιο μεγάλο δείκτη ρευστότητας index έχει. Δηλαδή θεωρητικά το πανάκριβο λαδι 5W30, στους 100 βαθμούς θα συνεχίσει να έχει ρευστότητα 30, ενω το φτηνό θα ρίξει την ρευστοτητα του μπορει και δραματικά.

Ελπίζω να μην σας μπερδεψα με όλα οσα εγραψα. ???

 
 

ChrisFrou

Pro Member
May 10, 2010
674
1
0
13
Αγ.Δημητριος (Αθηνα)
μας ανοιγεις τα ματια! αυτο που δεν καταλαβα ειναι το 5 και το 30 σε τι μοναδα μετρησης μετριουνται?! δηλαδη λες οτι οταν ειναι κρυο το αμαξι το λαδι εχει ρευστοτητα 5 ...με αυτο τι ακριβως εννοεις?
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
ChrisFrou said:
μας ανοιγεις τα ματια! αυτο που δεν καταλαβα ειναι το 5 και το 30 σε τι μοναδα μετρησης μετριουνται?! δηλαδη λες οτι οταν ειναι κρυο το αμαξι το λαδι εχει ρευστοτητα 5 ...με αυτο τι ακριβως εννοεις?

Δεν εχει ακριβώς μονάδες μέτρησης. Εχει να κάνει με ενα τεστ ρευστότητας. Για παράδειγμα το λάδι 5W δεν είναι τόσο λεπτόρευστο για να περάσει το τεστ 0W και έτσι να χαρακτηριστεί έτσι.

Το 5 είναι δείκτης ρευστότητας. Όσο πιο χαμηλό το νούμερο τόσο πιο λεπτόρευστο είναι το λάδι (πιο πολυ σα νερο). Όσο πιο μεγαλο το νούμερο τόσο πιό πολυ μοιάζει με "μέλι" το λάδι.

Τα τεστ ρευστότητας είναι τυποποιημένα. 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W για όταν είναι κρυο το λάδι και 30, 40, 50, 60 για όταν είναι σε συνηθη θερμοκρασία λειτουργίας (90 κελσίου). Ολα τα λάδια multigrade της αγορας  πρεπει να παίρνουνε τιμές αναλόγως του τεστ ρευστότητας που περνάνε κρύα και ζεστά. 
 

kostg

Staff member
Elite Member
Vip Team
May 9, 2010
9,458
11
0
20
www.fiestamaniacs.gr
Μάλιστα, πολύ ενδιαφέρον post, η αλήθεια είναι ότι δεν είχε τύχει να ξαναδιαβάσω τόσες λεπτομέρειες σχετικές με τα λάδια.
Ήσουν κατατοπιστικότατος :)
 

galaioan

Member
May 9, 2010
180
0
0
36
Τα της ford ανά 5000, μαζί με φίλτρο λαδιού. Ήθελα στο προηγούμενο να αλλάξω σε, motul specific ford 5/30 100% synthetic, αλλά δε τα βρήκα σε stock και δεν τα έβαλα. Μου είπε όμως ο μηχανικός ότι αφήνουν κατάλοιπα....
 

Dante!

Hero Member
May 10, 2010
900
0
16
39
athens
Μοντέλο
MK8
φιλε καλα κανεις κ δεν ακολουθεις τα λεγομενα τις ford!εγω θα πρωτηνα τα πρωτα λαδια να τ'αλλαξεις στα  5000 χλμ μετα ανα 7500 χλμ κ το φιλτρο λαδιου φυσικα(εγω αλλαζω παντα κ το φιλτρο μαζι με τα λαδια)

οσο αναφορα τα λαδια τα Formula F της Ford,τα Ηellix της Shell και τα Castrol ειναι μερικες επιλογες που θα σου πρωτηνα( σε 5w-30 παντα)

τα fiestakia μας περνουν γυρο στα 3,8lt μαζι με το φιλτρο!
 

AndreasA

Hero Member
Jan 20, 2011
2,886
0
0
άρης
εγω 5-30 της ford καθε 5000χλμ. βεβαια αυτη την φορα τα αλλαξα μετα απο 3000χλμ γιατι εφτασε ο χρονος του σερβις..
 

Dante!

Hero Member
May 10, 2010
900
0
16
39
athens
Μοντέλο
MK8
Andreas19 said:
εγω 5-30 της ford καθε 5000χλμ. βεβαια αυτη την φορα τα αλλαξα μετα απο 3000χλμ γιατι εφτασε ο χρονος του σερβις..
νομιζω πως δε χριαζοταν να βιαστεις να τ'αλλαξεις επειδη επρεπε να κανεις το service του ετους .γνωμη μου!!
 

Dante!

Hero Member
May 10, 2010
900
0
16
39
athens
Μοντέλο
MK8
Andreas19 said:
αν δεν το πηγαινα θα εχανα την εγγυηση..
;D
αυτο ειναι ενα μεγαλο λαθος που το κανουν πολυ(εγγυηση)
υπαρχει νομιζω σχετικο θεμα στο forum γι'αυτο με την εγγυηση εχει γινει κουβεντα...
θυμησε μου στην επομενη συναντηση να το κουβεντιασουμε μαζι με τα παιδια για να καταλαβεις ποσο παπατζα ειναι αυτο!!
;)
 

AndreasA

Hero Member
Jan 20, 2011
2,886
0
0
άρης
καλα σιγουρα ειναι μεγαλη παπατζα η εγγυηση κ αφου εχουν περασει κ τα 2 πρωτα ετη,αλλα το κανω καθε χρονο ετσι κι αλλιως.. ασε που εκανα το σερβις των 60000 χλμ που περιλαμβανει ολα τα φιλτρα,λαδια,υγρο πλυστικης και μπουζι κ μου πηραν 140 γιουργια.μονος μου θα πληρωνα πιο πολλα για να το κανω.. βεβαια εγω εχω 27000χλμ αλλα δεν εχει να λεει..
 

turbomaniac

Hero Member
May 10, 2010
3,937
82
48
44
Ιωάννινα
Για μενα πάντως το λαδι της φορντ είναι μαπα και για πολύ βελτιωμενα δεν κανει... Ότι πληρωνεις παίρνεις. Τωρα βαζω ΤΟΤΑΛ 9000 0W30. Το καλύτερο είναι το ΑΡΑΛ αλλα είναι πανακριβο.
 

Dante!

Hero Member
May 10, 2010
900
0
16
39
athens
Μοντέλο
MK8
turbomaniac said:
Για μενα πάντως το λαδι της φορντ είναι μαπα και για πολύ βελτιωμενα δεν κανει... Ότι πληρωνεις παίρνεις. Τωρα βαζω ΤΟΤΑΛ 9000 0W30. Το καλύτερο είναι το ΑΡΑΛ αλλα είναι πανακριβο.
ο φιλος μας ειναι μαμα κ γω φιλτρο τελικο(δλδ οχι πολυ βελτιωμενα) γι'αυτα πιστευω πως ειναι μια χαρα(τα Formula F της Ford ειναι castrol!!!!!!!! ) δε παθενει τπτ
 

Κάντε σύνδεση ή δημιουργήστε έναν λογαριασμό για να μπορέσετε να απαντήσετε.

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε μια απάντηση.

Δημιουργία λογαριασμού

Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό. Είναι αρκετά απλό !

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Κάντε σύνδεση

Users who are viewing this thread